Alla inlägg under maj 2009

Av paula - 30 maj 2009 01:03

jag la mig sent igår vid 3.. kl 4 hade jag fortfarande inte somnat. jag somnade sen och jag vaknande halv 8 och skulle käka frukost. eller hur? tror jag somnade 3- 4 ggr vid köksbordet hur jag sedan kom i säng igen vet jag inte men jag vaknade kvart i 1 och skulle träffa kevins lss handläggare kl 13.30 (skiter i att jag skriver ut hela namnen pallar inte rätta hela tiden)

kom ner till stadsdelen.. väntade och väntade men hon var inte där..kl 13 50 då kommer  kvinna in genom dörren och frågar mig  :är de du som är paula?

ja.. sa jag. hon :vi skulle träffas hemma hos dig så att jag osså fick träffa kevin.........hoppsan... my fault, så e det när man inte skriver ner allt som ska skrivas.. men vi gick in på hennes rum.  hon började snacka om LSS  boende och daglig verksamhet.. jag bara nääääääääääääääääää det ska han inte han behöver inte sån  hjälp.  om han skulle behöva, så gör jag det ; som om han ska bo hemma hos mig tlll han e 30. men det finns ju ledsagare eller kontaktperson han kan få. ja han har hjälp så det räcker men jag vet hon finns om det skulle bli ändríngar. go natt upp och tvätta halv 8...zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Av paula - 29 maj 2009 00:39

idag har jag slappat för jag har haft en huvudvärk som heter duga. sedan har jag suttit mycket på nätet och kollat på tv och chattat.

jag har snackat med k osså idag. allt hade gått bra idag och de hade sett film nu på kvällen och fått litta godis de gör de varje torsag kväll. han hade inte varit ledsen sen på kvällen när jag hade gått, det kändes skönt att höra, en sten lättare blev jag. ja nu ska jag kolla runt vidare påmina syskons bloggar. men först lägga till litta klipp från youtube.

1. jag tror lillebror e gillar de med look alike michael jackson hehehe

de andra är lite för brudar, men killar gillar säkert d osså

2. do not look good, but who gives a shit?  just listen... .

3. den nya michael jackson? eller manlig whitney houston? shit vicken röst grabben har! kidenns mamma ser ju ut som en stora syster...

tyvärr kom inte länkarna med första ggn.. som vanligt.. e ju van nu.. men jag ska lägga till dem igen. kan någon lära mig hur man länkar hela låten inte bara adressen?

http://www.youtube.com/watch?v=zaBsshIYT2w

http://www.youtube.com/watch?v=7ePm6cjd1j4

http://www.youtube.com/watch?v=9lp0IWv8QZY

http://www.youtube.com/watch?v=U7Ayk9G7-sc

http://www.youtube.com/watch?v=yVU4IkzMNIo

http://www.youtube.com/watch?v=7YMK6e59qQc


asså nu e klockan 03.09 har suttit här nu ett par timmar för att få in dessa jävla klipp..nej nu ska jag sova go natt!! kollar my sibblings bloggar en annan dag.. nu e jag trött zzzzzzzzzzzzzzzzzz

Av paula - 28 maj 2009 01:15

det inlägg jag skrev igår försvann halva. det jag skrev idag som tog 3 timmar har också försvunnit. ni vill inte veta vad jag känner eller tänker just nu.

så nu får jag skriva ner allt igen men tyvärr blir det en kort version som jag inte vill ha . det jag hade skrivit innan var skitbra på alla sätt mycket fina ord tankar etc. och en dikt till kevin som jag tur kom ihåg.  fan va jag retar mig att det försvann.jag ska spara var 5 minut nu. jag ska skriva ner känslorna igen som jag ska sitta här hela natten.

lördag och söndag: skulle spela kubb med gick inte dit. y och lille e sov över. när jag orkar och har tid ska jag gå in och redgera till hur jag vill ha det för jag vill ha det som minne det jag skriver.  söndag: e mamma och pappa bjöd på mc donalds som tack för vi passat lilleman. på kvällen var jag hos e och spela k var med sin stöd person.

måndag. k hämtades 8.30 jag slappade hela dagen. likaså tisdag.

onsdag var jag och hälsa på kevin på skolan han blev leden när jag åkte hem.

här är dikten jag skrev till honom.

 go natt min påg , jag älskar och saknar dig av hela mitt hjärta. du är min stjärna i mörkret fast jag allid inte visar det. jag sänder dig en kärlekstanke varje kväll när du ska sova, där jag kramar dig och sitter på din sängkant tills du somnar och när du vaknar, sitter jag sovandes på stolen bredvid dig. jag kommer aldrig på något sätt lämna dig min påg.

 ja kan fan inte sova efter allt som har hänt ikväll med kevin.. inget hemskt men mycket hjärte tungt..han ville springa efter tåget när jag åkte hem..

denne stora man men en 13 årings innehåll, var förkrossad när jag skulle åka hem idag.. jag vill följa med dig hem...sa han...jag vill inte bo här...jag har sån ångest..han tittade int ens på mig..sa knappt något..skulle hoppa av bilen och springa efter mig... en mamma eller pappa som inte har varit med om såna här saker vet inte hur det känns...bara min familj vet vad jag och han har gått igen tillsammans.. under sina 13 år har han gått igenom vad många andra vuxna män inte har gjort under hela sin livstid...jag har sagt det inte ska bli personligt men det skiter jag i. d får d  bli ibland.nu har jag sådan huvudvärk för jag har bölat i flera timmar, pga av at min  son är ledsen. men hela denna sommaren är det bara han och jag och vi ska göra massa  roliga saker. ingen jävla man som ska komma i mellan oss och förstöra för oss. det finns ingen man som går före ens eget barn ingen kvinna heller. inte ens den man är gift med. för att en man kan man skaffa igen.  barn är lite svårare.....men det är upp till var och en vad man prioriterar. jag e inte ett dugg ledsen för jag är själv tvärtom jag kan göra vad jag vill när jag vill och hur jag vill. aldrig bråk med gubbjävlen om ditten och datten , ingen att vara svartsjuk på bla bla ..jag kan skirva ner 100-tals positiva saker om att inte ha en man hos sig, fast man har barn tillsammans, och det är bara jag som skitar ner etc etc.. inga krav inegn press.  vi behöver inte det  jag och k är viktigast inte skolan inte jobb inte mina kompisar eller hans egna kompisar. bara han och jag för att ta igen allt vi har missat. och här kommer aldrig mer komma ut en bebis ur denna kropp igen.fast männen "lovar" jag ska ta hand om er alltid eller hur?? ja d kan han ett tag sedan drar han och du står där som en fågelholk. för där finnns inga "kontrakt" du kan skriva på att han ska stanna om det funnits hade han väl skitit idet. fy fan va jag e glad att jag e själv. när jag ser folk i min imgivning vilka problem de har med sin fuar, tjejer, make, kille.. så säger jag nej tack. just probblems. jag vill skriva ut fördelarna här men tar de en annan  dag.men  bättre att ge mitt  barn 100 procent än 2  50 %. go natt.  u just need a bodie call once  a week when ur done, then kick him out of the house. womanpower!

Av paula - 26 maj 2009 16:16

jag ska berätta lite vad som har hänt under dessa dagar k var hemma.

onsdag:  k  kom hem 12.30 ja vad vi gjorde sen har jag glömt hahaha

jag handlade lite mat på ica alla fall. han spelade lite tror jag :-/ hahahah dåligt minne eller vad?? nämen jag är faktiskt 34 år!! jo nu vet jag!! eftersom k inte skött sig iskolan hade jag sagt till honom att han fick göra läxa när han kom hem. han fick göra något som heter raketen, mattematik, där satt han i ungefär en halvtimme, sedan hade jag skrivit en text som han skulle översätta till engelska. han gjorde sakerna utan protest! inte ett ord sa han! what ever, back to the story.... ja vi käkade pizza, vid 17 sedan stack vi till netto och handlade lite. vi tar ryggsäckar med oss som vi lägger maten i istället för att ta kassar. för det är mycket svårare på cykel. ja sedan på kvällen käkade vi glass och kollade på tv, jag tror vi la oss rätt tidigt...e inte säker... what ever. e, k kusin, min brorsas barn sov osså här för föräldrarna skulle ha lite adult quality time hehe. ja deras busunge är för go, med sitt blonda lockiga hår och de blå ögonen(som osså jag har hehe) det är svårt att säga nej till honom när han vill något.

torsdag: åkte vi till stranden,hundbadet,jag, k och e och korven (deras hund). k, badade i en timme i det 15 gradiga vattnet! jag och e och korven satt på stranden, lilleman och korven ville gärna bada flera ggr men tvekade varje gång. det förstår jag också!!! jag dopade fan inte ens tån ! hahaha. jag hade hunden i koppel tät in till mig för jag vet att han inte tycker om andra hanhundar. och när vi sitter där kommer en hundjävel som är lös och börjar slåss med han. och jag drar kopplet närmare mig, dum som jag är, jag vet jag skall släppa kopplet men det var en reflex, men osså för den andra hundjäveln skulle fatta att han skulle låta bli han och ägare skulle fatta att jag vill inte det skulle bli bråk. hon kallade men den kom inte direkt, men sedan gick den.jag ville inte heller släppa  korven för den andra  var en stor en han hade inte haft en chans. efteråt tänkte jag, va fan är det för människa som har sin hund lös om hon vet att den kanske slåss? och att hon inte har pli på den. jag han inte säga något för allt gick så fort. skitsamma.det roliga var att där kom en stor new foundlands hund som var en livräddarhund. så ägaren och kompisen som filma sa till den att simma ut till k och "livrädda" honom. de sa plaska och kalla på honom men k kunde inte riktigt sätta sig in i situationen "att drunkna" så de fick göra om det flera ggr. men tillslut hämtade den k (som väger 91 kg) han hängde sig runt halsen och bara flöt med in till land. det var riktigt roligt!! roligt och roligt.. men mycket intressant att se. men om det funkar eller inte det vet jag inte. för om en människa druknar så kan inte hunden gå tillbaks 2 ggr till stranden innan den ger sig utpå djupt vatten för at livrädda en person. men det kanske berodde på att k inte kunde spela riktigt "drunknade". hahaha  men starka är dom!! sedan kom e´s mamma och pappa och hämta honom. sedan åkte vi alla till lamara och åt. sedan k åkte till jobb och lillebrorsan ,jag ,k ,e och korven åkte till en stor hundrastgård vid mff-stadion. där var vi en lång stund och han träffade många andra hundar, e och k lekte lite på lekplatsen medan jag och e var hos hundarna. sedan åkte vi hem till e och e . jag , e och p spelade poker, jag vann inte.. haha. vi skulle sova över hos min brorsa hade tagit med alla saker, men mitt i natten ville k hem. så det vara bara att traska hem 1.15 på natten. det är inte långt och det var inte kallt och helt vidstilla,och det var mycket skönt att gå, men jag var svintrött och båda våra mobiler var döda. och traska från almtorget genom nydala och hermodsdal hem mitt i natten är inte så roligt utan fungerande mobil..jag är sällan rädd här ute, men det kan vara för det har aldrig hänt mig eller k någonting. och för mig är detta inte " malmös farligaste gator". bara skitsnack i mina öron. jaja what ever. vi gick på vägen. så vi var lättare "att ses" om de skulle vara någonting. jag sa till k, händer det nåt får du ta hand om dom. och han vill man INTE bråka med. han sa bara okej. haha. jaja vi är inte styckmördade eller nåt att d e mitt spöke som sitter här , men man vet aldrig....e jag tramsig ?? ja jag är ju den "sjukaste" i olika bemärkningar i min familj hahahaha. vi slängde oss i sängen när vi kom hem.

fredag: jag tvättade, k var med diego mellan 14.30 och 17, (som de hade bestämt sedan i onsdags när han kom hem) tills jag kallade på honom. vi åt middag, kebab som jag stekte själv och diverse grönsaker och jag gjorde hemma lagad vitlökssås mmmmmmmm  gott men starkt! k berättade under middagen att diego sagt att en vit känguru är 8 m hög. detta skriver jag för att vissa personer ska veta att han umgås med k och att han ljuger om allt. e skulle sova över men hans föräldrar kom och hämtade han tidigare.

 jag hade skrivit ända från onsdag till idag  från 16- nu!! men kukinläggen försvann! helvetes jävla skitmaskin som jag ska slå i sönder i småbitar och hoppa på!!

skriver om det i morron.....jävla helvetes skit mög... hur ska jag nu komma nu komma ihåg allt roligt jag skrev idag??  buhhhhhhhhhh  :-(........

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards