Alla inlägg under februari 2010

Av paula - 21 februari 2010 23:23

måndag: jag var i skolan, pucki var hemma och tvätta. efter skolan hämtade pucki mig så åkte vi till habiliteringen och anmälde oss till en  föräldrutbilndning om aspberger och högfungerande autism. seda gikc vi hem och tog det lungt.

tisdagen: var jag i skolan, oucki var hemma. sedan på kvällen pluggade jag och kollade på film.

onsdag: idag hade vi redovisning det gick bra. sedan när jag kom hem så åt vi mat och sedan "duschade" jag hela badrummet så det blev riktigt rent hade inte städat där på ca 3 veckor.

torsdag: vi åkte till försäkringskassan för att pucki nu står folkbokförd hos mig och har sin adress här. så vi ska söka bostadsbidrag ihop.någon hade anmält oss till socialen att vi bodde ihop men att  han hade inte sin adress och folkbokföring här. så vi ville inte ha problem så vi gjorde därför det. sedan åkte vi och lämnade min bok. därefter hämtade vi ut dammsugarpåsar som vi beställt på nätet. 10 exklusiva dammsugar (tyg inte papper)påsar + 2 filter och frakt för 168 kr. det tyckte jag var billigt. därefter hadde vi möte med soc för han ville inte ge mig pengar för han hade fått ett anonymt tipps att vi bodde ihop. men vi hade ju fixat alla papper så det var inga problem, nästa dag hade jag pengarna på mitt konto. därefter gick vi och storhandlade på icamaxi för jag ahde fått vårdbidrag samma dag.

fredag: ja vad gjorde vi. betalade räkningar, var på öb . sedan tog vi det llungt och kolla på film.

lördag: vi sov länge, tog det lungt bara.jag pluggade på kvällen och pucki var hos erik och spelade poker.

söndag: vi var och hälsade på kevin. sedan när vi kom hem åt vi middag och sedan såg vi saw 6. och nu sitter jag här :-). ingen skola i morgon skööönt..nästa kurs börjar inte förän den 8 mars, men här är ändå mycket och göra. allt har förfallit för jag har vatt i skolan och sedan pluggat när jag kom hem. och jag ska förbereda inför min 35 års fest också. so long sov gott. gott folk :-)

Av paula - 21 februari 2010 22:56

måndag: jag var i skolan och pluggade sedan på kvällen. puckis pappa har namnsdag:-). pucki vetefan vad han gjorde spelade väl world of warcraft hahahha

tisdag: jag var i skolan som vanligt. kl 15.00 hade jag ett besök till min läkare pucki följde med. läkaren sa jag skulle börja med en litiumtablett till, så nu äter 2 morron och 2 kväll. min litiumnivå i blodet är 0,5 och det ska vara mellan 0,6-0,8 så det var därför jag skulle börja med en till. tyvärr så ligger mina levervärden för högt så det har han extra koll på. man ska ha högst 0,8 jag har 1,1.

onsdag: jag Var i skolan. pucki var hos sin neurolog och där var 2 kandidater(läk/ssk) som tryckte och kände på han också hahahah. läkaren gav ett dåligt meddelande att den medicin pucki har tagit i 2 år har inte hjälp han, men han ska få en ny kanske. den nya medicinen har KRAFTIGA biverkningar. ms patienter har nedsatt immunförsvar och man kan få inflammation i hjärnan av den och dö. det är väldigt liten chans men den finns där. men pucki vill heldre bli bättre än att tänka att han kan dö. vi har en ny tid den 3 mars där de ska scanna hans hjärna och se hur mycket inflammation där är om det har blivit sämre än förra ggn eller oförändrat. det är en fruktansvärd sjukdom som han har men jag finns med han hela tiden och gråter tillsammans med honom. det är inte föränn nu ca 5 år efter han fick sin diagnos han "förstår" och "inser" att så är det och det finns inget du kan göra. han har inte velat inse det innan. men han börjar nu.

torsdag: hände inget speciellt, var is kolan, pluggade såg fringde :-)

fredag: var i skolan. kom hem tog det lungt bara.

lördag . kevin kom och hälsade på mellan 12-15. hans kontaktperson var med. hans kompis diego var här också, annelie och max med. jag gjorde fastlagsbullar som vi åt. sedan på kvällen kollade vi på film eller nåt. SE AVATAR!! DEN ÄR FANTASTISK!! INGLORIAS BASTERDS MED!  fast det är helt 2 olika filmer, men avatar klår inglorias  lätt!! jag ska göra mig själv till e avatar på facebook!! :-)

söndag. min storasyster karin fyller 44 år. jag pluggade sedan dammsög jag hela lägenheten.

Av paula - 21 februari 2010 22:45

måndag: det hände inte så mycket. jag var i skolan efter det lämnade jag ett brev till soc. jag rengjorde bakom spisen. jag pratade med kevin på kvällen , det gör vi varannan dag. lillebrorsan har namnsdag :-)

tisdag. hände inte mycket här heler mer än jag var i skolan.

onsdag: jag hade redovisning i skolan.  max var här och la golv.

torsdag: jag var i skolan efteråt lämnade jag in ansökan till soc. jag  gjorde vid det sista i kevins rum. och såg firnge så klart, det får inte missas.

fredag: jag var i skolan, pucki han tvättade sedan på kvällen tog vi det lungt.

lördag: tog det bara lungt.

söndag: vi var och hälsade på kevin och hade med oss yasmine. vi ordnade också med ica kortet att jag och pucki har varsitt men det går till samma konto.

Av paula - 21 februari 2010 22:17

fredag: jag vill först och främst berätta att idag firade jag och pucki 6 månader. målarna kom vid 9.30 tiden och målade taket och satt nya tapeter. pucki besiktade sin lägenhet för den är uppsagd till den siste. jag var med skolan på kulturen i lund. vi gick runt bland alla husen i kylan i 2 timmar!!!när jag kom hem vid 4 så rinde jag max och han kom över och fortsatte med kevins rum. på vägen ut ur rummen slog max ut en hel spann med vatten ut över hallgolvet  och där stod sängen på bredsidan . så vi kallade på pucki så han fick hämta alla handukar han kunde så vi kunde torka upp golvét. kevin bokhylla stod där också så vi fick lyfta den och torka den. sängen fick vi lägga på sängstommen så den kunde torka så vi fick sova i sofforna i 2 nätter först för att de målade i rummet och sedan att sängen var blöt. där är fortfrande vattenfläckar på resårmadrassen. men det gör inte så mycket för det är vid fötterna och vi har ändå fått den av max.

lördag: hände inget speciellt, max måalde kevins rum.

söndag: idag ska vi besöka kevin. på vägen dit skulle vi svänga in på en rastplats och kolla kartan. men då körde pucki rakt in i en isklump. så stötfångaren på vänster gick sönder och man såg en bit flyga när vi körde imot  spolarvätskarbehållaren gick också i sönder så allt rann ut under bilen. fläkten i motorn gick också i sönder. vi fick dra av den trasiga stöttfångaren för den tog emot hjulet. det kostade 4000 kr att reparera. ny stöttfångare som han fick lackera lite, ny spolarvätskabehållare och ny fläkt i motorn. tur fanns vissa delar på skroten som de byggde om annars hade det kostat 3000 kr till. hans pappa betalade det , han är gudasnäll. sedan när vi kom hem så rengjorde jag till chinchillan. pucki höll henne under tiden. sedan pluggade jag lite på kvällen.


Ovido - Quiz & Flashcards