Alla inlägg under april 2010

Av paula - 30 april 2010 20:23

måndag: personalen från davsjö kom hit vi satt allihopa och snackade med kevin i minst en timme, men han vägrade följa med.

tisdag: kevin gick med på att följa med till davsjö. efter en timme han hade varit där så ringer socialen att han slängt ett rör rakt igen fönsterutan på boendets kontor.(kevin var ute på parkeringen) och personalen har ringt polisen.

han åkte dit utan problem och gick in på sitt rum han har där utan problem. men helt plötsligt kommer han ut ur sitt rum och säger till personalen: jag kommer ta livet av mig om ni inte släpper ut mig. de säger: vi kan inte släppa ut dig om du ska ta livet av dig. kevin menade att han skulle ut och gå och skingra tankarna. han blev inte utsläppt, så han började sparka på elementet bred vid dörren och på ytter dörren. tillslut släpper de ut han. då hittar han ett plast rör typ avloppsrör och slänger på rutan till personalen rum. ytterrutan går i sönder. han ringer själv polisen. hans stödperson johan kommer ut från boendet  och pratar med kevin och kevin är ångerfull och gråter. polisen kommer dit och pratar med honom. medans allt detta händer pratar jag med socialen 2 ggr och davsjö 2 ggr. allt e väldigt rörigt om vad som hänt. men tillslut kör polsen han till bupakut malmö och pucki kör mig dit så jag kan möta upp dem. vi sätter oss i väntsalen. vi får snacka var för sig med en läkare och en vårdare. hans läggs nte in för han verkar inte må dåligt och de gjorde han inte heller utan det han hade gjort det var glömt. vi var hemma efter 3 timmar.

torsdag: vi var på davsjö för deras läkare skulle komma den dagen. vi fick prata med honom om vad som hänt och jag pratade om hans medicinering. de tog bort hans concerta han har för att koncentrera sig och fick en annan som är stämningsstabiliserande  som jag ville han skulle ha . jag tror han har bipolär sjukdom precis som mig.  i och med jag känner igen hans humörsvängningar. det kan ialla fall inte bli sämre .

jag skulle börja min praktik denna veckan men jag har bara varit där en dag jag är nu sjukskriven till nästa söndag den 9/5. jag klarar inte av att hantera allt detta.


Av paula - 30 april 2010 19:55

måndag: var på FK och lämna in papper på ferievårdbidrag, det är instället för vårdbidrag. då ska man fylla i vilka dagar kevin varit hemma så man utbetalt i det i efterhand; men eftersom kevin har flyttat hem igen och kontraktet är brutet med skolan får jag ringa till FK igen och säga han bor hemma så att barnbidrag, underhåll och vårdbidrag betalas ut IGEN. vilket jävla klydd det har precis gått igenom med att jag INTE skulle få det för han bodde på davsjö. kevin bodde bara 3 månader på davsjö.

tisdag: jag redovisa mina som handlad om asperger. sedan var vi på besök på ett aktivitetscentrum för utvecklingstörda. vi var där 3 timmar!!!!!!!! de hade helt hus på 3eller 4 våningar . en av våningarna var där en massa olika rum. ett bollrum typ macdonalds boll hav. ett musikrum. ett rum för känsel och hörsel massa grejer att känna och trycka på, ett snoezelrum, ett masse rum ett "vindrum" som där var massa sjalar och liknande och golvfläktar. etc etc.

onsdag: vi var hos nerulogen,vi pratade om vad för själv han kan få. sjukgymnastik, någon att prata med, vilken läkare ha ska ha, arbetsteraput,  de skulle sätta IHOP ETT "TEAM" till honom.

fredag: kevin kom hem.

lördag: jag och kevin var och handlade xbox 360 spel för 700 kronor som han fått när han fyllde år.

söndag : kevin skulle hämtas men vägrade följa med.

Av paula - 21 april 2010 00:03

måndag: kevin hämtades kl 11.

onsdag: jag var med skolan och såg en teater. det var med utvecklingstörda från moomsteatern , superbra var dom!!!! och roliga!!! rekomenderas starkt!!! de heter: cabare club bananas !

vi höll på att tvätta den dagen då var det nån jävel som hade knäckt av vår "klump" och slängt den!!! och vi hittade inte den!!!  som tur var fick vi en ny av vaktmästarn som slängde den i brevlådan.

lördag: kevin kom vid 11 tiden och hämtades söndagen kl 16.


fortsättning följer i morgon om vad som har hänt mer dessa 2 senaste veckorna

Av paula - 20 april 2010 23:56

måndag: jag och pucki har varit tillsammans 8 månader. var hos ssk vägde mig tog puls, och blodtryck allt så bra ut. börjar den nya kursen: utvecklingsstörning/funktionshinder, min sista kurs som pågår till den 9 juni  sedan är jag färdig.

torsdag och fredag: bakade en jävla masssa kakor inför kevins kalas på söndagen. jag köpta inga kakor, gjorde allt själv tårtan också och godispåsarna :-)

lördag : tvättade alla fönster shit vad dom va skitiga!! trasorna var helt svarta!!  kevin kom vid 11 tiden

söndag: då hade vi stort kalas för kevin.

Av paula - 20 april 2010 23:45

min dag var okej tills de ringde från georgshill där kevin bor att han gått barsarka gång i sitt rum. sprarkat i sönder sin balkong dörr + rutan. så de fick åka till bupakut och han fick utskrivet theralen , lugnande så att han kan sova på natten för han e mycket orolig och mår dåligt på kvällen.

på tisdagen fyllde min stora syster 49 år. samma dag var jag och tog blodprov. men jag glömde tyvärr ett så jag fick gå ner till vc nästa morgon och ta det de glömde.

torsdag: min rehab/hab kurs är slut.

på fredag var jag hos tandläkaren och fixade min tand nu har jag inget mer att göra vid i munnen. känns skitbra och nu e jag extra noga med tänderna och kommer gå dit 1 gång om året för att kolla så där inte har blivit nåt nytt hål.

lördag:kevin kom hem vid 17 och hämtades vid 22.30 vi var bjudna till en fest och det var meningen v i alla 3 skulle gå men jag och kevin stannade hemma för kevin ville det.  min barndomskompis mimmi fyller 35 år. :-)

Av paula - 20 april 2010 23:36

såg i måndes hollywood fruar och tänkte: vem av dem e mest korkad? :-)

sedan såg jag the menthalist i tisdags den snygge mannen mmmm.

sedan har vi varit på 3 studiebsök i veckan på olka ställen, ett med personer som fåt skador som vuxna sedan ett annat med dem som fått stroke sedan på ett habiliteringscetrum  .   sedan hade vi redovisning på fredagen och de gick bra.

det var kalas hos min sysrerson  kalle på lördagen me vi kunde inte gå dit för pucki mådde inte bra. kevin kom hem samma dag så var hemma och tog det lungt.

söndag var ingen rolig dag. kl 21.30 hittade vi chinchillan död i buren :-(..... vi begravde henne i min lillebror maxs trädgård.

jag glömde skriva att puckis lillasyster fick en flicka måndagen den 8 mars hon ska heta nova. och min lillebror max fick i måndes en pojke som ska ha joel.

Av paula - 16 april 2010 20:19

jag börja en ny kurs rehab/habilitering. min gamla kompis ann-louise om ni kommer ihåg henne hon fyllde 35 år den 11 mars exakt en vecka efter mig.

passade hundarna lördag till söndag. kevin var hemma här några timmar.

Av paula - 16 april 2010 16:43

denna veckan har jag tagit ner alla persinnner och lagt dem i badkaret med diskmedel och klorin. annars har jag tvättat dem hängande!!! jag visste fan inte att man kunde ta ner dem så lätt. de sitter ju bara på med 2 pinnar som man vrider så släpps dem.

jag har osså skurat och dammat och fejat för att jag ska ha 35 års fest på lördag.

vi har osså ansökt pengar hos en fond till en trehjuling till pucki så vi alla tre kan ut och cykla i sommar!! :-)

pucki har varit hos neurologen och scannat hjärnan. inga roliga resultat. fler inflammationer i hjärnan men inte i ryggraden eller i lillhjärnan. han har också tagit sin bromsmedicin i 3 år men har inte hjälp tillräckligt enligt doktorerna. de tror han har blivit immun mot medicinen och bildat antikroppar. vi har vatt och tagit prover om det och väntar på svar. har han fått antikroppar ska han börja med den nya medicinen som är mycket bättre men farligare.

vi har varit på planerngsmöte för keviv på davsjö och nu ska han börja sova hemma på helgen. inta alla dagar det varierar.

på torssdagen blev jag 35 år gammal kärring.

på lördagen var min fest. sussie skulle fixa med karoke maskin men glömde micken......

kevin sov hemma lördag till söndag. men när de var framme vid davsjö stack han från bilen. så det blev ett ringande till mig av kevin att han inte ville bo där och de ringde till mig från davsjö. kevins mobil dog så vi kunde inte få tag i han. han var borta 1 och en halv timme nåt. han gick hem till sin pappa som också bor i höörby. han tog kevin till stan och de fikade lite så han kunde tala kevin till rätta. hans pappa körde han till davsjö sedan så blev allt lungt. men efter detta kevin gjorde fick han inte sova hemma på 4 veckor, den dagen då han fyllde år men då fick han sova här 2 nätter direkt.

Ovido - Quiz & Flashcards