Alla inlägg under juni 2012

Av paula - 28 juni 2012 20:54

tisdsag: jag åkte hem till k och e med bullar på morgonen så åt vi frukos. sedan stack vi till  2 kronor och köpte lite babysaker, kudde och täcke till vagnen och kudde till sängen. sedan var vi inne på möbelaffären(begagnat) bredvid, k letade efter en byrå. men vi hittade inget speciellt. sedan åkte vi hem till oss och satt på balkongen och snackade skit. sedan åkte k och e hem. vi åt middag. sedan kom e, e och k till oss igen och vi spelade kort och barnen spelade playstation.

jag tvättade ocksaå mellan 16-20 mern det är inte så intressant hahahaha.

onsdag: min brors tvillingar fyller 10 år idag! grattis på er! :-)

dagen börjar med att vi åker till lidl och pantar 3 kassar och en sopsäck med pant. 161 kr fick vi, det köpte vi en flak energidryck för :-). under tiden jag pantar så ringer k, och undrar var vi är och har en överaskning till mig, jag undrar vad men det vill hon inte säga hahaha. hon kommer till lidl och ger mig ett duschdraperi för vårt är över 10 år gammalt :-). hon äör för snäll.:-). därefter åker vi till ica maxi och handlar, jag går in själv för att pucki har så ont i benet. det går ganska snabbt att handla. sedan åker vi hem och äter midddg. annelie och joel kommer på besök. hon ska låna vår telefon för att ringa försäkringskassan, men så klart hade de precis stängt, de stänger tidigare nu för det är semester.

sedan på kvällen spelar jag och pucki bara kort och tar det lungt.

torsdag: idag har vi bara slappat. pucki har jobbat. vi har ätit pizza tíll middag för jag pallade inte laga nåt.´kevin var med lasse och åt på mac donalds. och nu sitter jag här. ha det syns på söndag :-)

Av paula - 25 juni 2012 22:37

tisdagen den 19 juni: idag var jag och k på mobilia och köpte present till pucki. kevin och e var i spelaffären. efter det köpte vi varsin mjukglass, det var gott!  jag gick också in på systemet och köpte 3 cider till på midsommar, men jag drack dem inte hahaha. jag drack grogg och turkisk peppar. :-) mmmmmmmmm. jag hämtade också ut medicin, i och med jag äter så mycket medicin :-( så är man ofta på apoteket.

på eftermiddag/kväll tvättade vi (jag) :-)

idag blir min systerson simon 8 år! :-)

torsdag: jag, k och e var och plockade jordgubbar till midsommar, som tur var var det fint väder, förra året spöregnade det när var där så vi blev dyngsura hahahaha.

på eftermiddagen åkte jag, k och k mamma till willys i limhamn och handlade maten till midsommar.

fredag: vi firade midsommar hemma hos k mamma. det var jag, pucki och kevin, k, k mamma, k mammas kille och e och e . det var mycket trevligt med god mat och allt. vädret blev ju fint sedan på kvällen så vi åkte till mossängen. där spelade vi på choklad hjulet och vann 2 alladin . pucki fick en spettekaka till mig :-) e ock k vann 1 alladin och 2 noblesse. vi vann inget på lottorna. jag , e och e mormor och hennes kille var uppe och dansade flera ggr det var bra musik.:-). vi var hemma vid 1 tiden. jag hade mycket roligt.

lördag: e, e och k kom hit. vi åt alldin choklad och spelade kort på balkongen. så klart flög ett kort ner från balkongen och landade på balökongen under. och under mig kan inte svenska, men de släppte ä´ndå in mig :-) så jag kunde ta det. sedan flyttade vi in i köket :-) till middag åt vi burger king , mums. :-) på kvällen åt vi gott och kollade på film. och spelade lite kort till hahahaha.

söndag: e,e och k var här några timmar. vi vuxna spelade kort och barnen spelade playstation. de gick vid 21 tiden.

måndag: idag har jag bara slappat. lagat middag, gått tillnydla handlat cigg och vatt på apoteket. sedan har jag och pucki spelat kort. jag har ocksåp spelat ett nytt spel på facebook skitroligt "song pop". och nu siier jag här. jag ska söka lite jobb tänkte jag. go natt.


Av paula - 18 juni 2012 17:43

tisdag den 12 juni. jag var hos läkaren. alla mina blodprover var bra, sockert var 8,7 lite högt men ok. mina blodfetter var också lite höga men ändå godtagbart. han undersökte mig också och allt var bra.

på kvällen sökte jag lite jobb.

onsdag: på morgonen kom k och hämtade mig sedan stack vi till a och åt frukost. vi satt många timmar ute i solen och myste. kevin var med men gick hem efter vi ätit.

vid 15 tiden var vi hos bup och mäte och vägde kevin. han hade växt en halv cm de senaste året och gårr ner 3 kg.

på eftermiddagen/kvällen tvätade jag.

torsdag: jag ringde mitthyrsbolag och frågade om de kunde göra vid mina köksluckor. då sa de att de skullr göra vid alla lägenheter både badrum och kök och börjar till hösten. va bra! :-)

på eftermiddagen så var jag och pucki hos sjukgymnast. han fick göra lite olika teste för de skulle se vad han kunde. de ska hjälpa han att få handikappstillstånd till bilen också för det har han fått avslag på för han kan gå mer ä'n 100 meter...helt sjukt.

jag gjorde vid i köket också, droig fram spis , tvättade avmikro och tvättade av under vasken.

kevin var med lasse på kvä'llen.

fredag: vi var på skolavslutning hos kevinsd skola. de bjöd på smörgås tåprta, vegetariska pajer och cheesecake och kaffe.

lördag: vi var och storhandla på citygroass. efter det stack vi hem till e och hade bk med oss som vi åt där. min lillebor m och hans familj blev bjudja av e på tacos. en komis till ka kliptte oss allihopa, mig, k, e och a. sedan på kvällen spelade vi kort och såg en film.

söndag: då var vi i skurup på kalas. sedan på eftermiddagen grillade vi hos min lillebror m e och hand familj var där också.. det var mysigt

måndag: idag har kevin börjat sitt sommarjobb, nere på vår ica affär. hoppas han sköter det nu...det ¨är en månad och han får 5640 kr för det. vi har städat idag och betalt räkningar. och nu sitter jag här, men nu ska jag avsluta haj då. ses en anna dag.

Av paula - 10 juni 2012 18:13

tisdag den 5 juni: kl 8.00 var jag på provtagning på sjukhuset hos en ssk. hon tog blodprov, kollade puls och blodtryck, vägde mig, tog ultraljud på pulsen i fötterna och ekg. allt såg bra ut.

fredag: jag var hos min lillebror e och hjälpte dem att rensa i ett rum som de ska ha till den nya bebin. det var trevligt. på kvällen vid 23 tiden körde han mig hem.

lördag: min lillebor e ringde mig vid 8 15 och sedan kom han och hämtade mig vid kvart i 9. lille e var med. vi köpte bullar på vårt bageri här nere sedan körde vi till coop forum där e köpte smör och mjölk och hämatde ut ett paket. jag och lilleman stannade i bilen. sedan körde vi hem till dom och åt frukost. därefter skulle vi rensa barnrummet och slänga lite grejer. medan jag och e tog ner sakerna på gatan åkte k och hämtade släpet. sedan åkte vi till ollebo och slängde det. efter det åkte vi och lämnade släppet på vägen hem stannade vi och åt mjukglass vid en kiosk. när vi kom hem började vi med källaren. vi fick flytta ut nästan allt för de hon skulle ha var längst in hahaha. vi tog grejerna från lägenhetn och stoppade in det. källarutrymmet är helt fullpackat endå upp till taket hahaha. sedan satt vi på balkongen en stund sedan åkte vi och hämatde upp pucki och kevin så åkte vi till stippes och åt och det var gott ! .-) yasmine ringde så vi åkte hem och lämnade kevin yasse möte upp han vid gatan. sedan åkte vi hem till e och e och k igen. vi spelade spel åt gott och kollade på film jag och pucki var inte hemma föränn halv 2.

söndag den 10 juni: idag gick jag inte upp föränn vid 12 tiden badade 2 timmar haha. sedan har vi städat och plockat undan det var grejer överallt. sedan åt vi middag och nu sitter jag här! :-) ja nu´ska jag avsluta. ses en annan dag :-)

Av paula - 4 juni 2012 22:49

fredag den 1 juni: ja jag gjorde inte mycket denna dag. var nere på ica och pratade med chefen där kevin ska jobba där en månad i sommar sk "ung´i sommar". han börjar den 18 juni. på kvällen var kevin med lasse

lördag den 2 juni: vi var med e och e och åt på mac donalds. sedan stack vi till lidl och handlade gott de stack hem och hämtade hundarna. sedan på kom de över till oss. vi spelade kort och barnen spelade playstation.sedan kom k vid halv 12 och då kollade vi på en film till. jag somnade inte föränn vid 4 snåret.

söndag: då åkte vi hem till mormor och mötte upp e och e så gick till en ny lekplats som ligger på  holma. den var jättestor och mycket fin , det fa´nns massor av grejer att göra. sedan när vi kom hem åt vi röde pölser med bröd och dansk ketchup. sedan städade vi.

måndag: idag har jag bara slappat. tvättat en maskin tvätt. lagat middag och kollat på tv . nu sitter jag här . jag ska kolla efter lite jobb och se om det finns något attt söka. jag får inte äta efter 20 idag för jag ska vara hos läkaren i morgon kl 8 och vara fastande.

Ovido - Quiz & Flashcards