Alla inlägg under juli 2009

Av paula - 31 juli 2009 14:24

söndag den 12 juli: min lillasyster kerstin med sina 2 barn och styvdotter kommer till malmö idag, de ska stanna 2 veckor.de ska bo hos vår mor. hon bor i stockholm träffade en man där och flyttade upp. HUR FAN KAN MAN LÄMNA UNDERBARA MALMÖÖÖÖÖÖÖEEEEEEEEE FÖR STOCKHOLMO???..  som de säger: anything for love...:-)

jag dammasög hela lägenheten. sedan åkte vi till mammito och träffade dem, min syster e osså gudmor till min son.

måndag den 13: vi var hos min bror max och min lillasyster och min stora syster med man och barn från skurup var osså där. det blev bullfest med läsk. barnen badade för fullt . min brorsa har en jättepool, 2,5 m x 2,5 m. sedan gick jag hem för jag skulle tvätta mellan 16-20.

tisdag: kevin var med lasse mellan 13- 14.30 ungefär. jag var på besök hos socialen. sedan vete fan vad vi gjorde.

onsdag: kevin var med lasse mellan 13-17. och jag tränade aerobic på kvällen. sedan har jag ingen aning om vad vi gjorde mer hahahha.

torsdag: såg fringe...skrev härrinne..ordna litta papper.. ja sedan sovve vi

fredag: jag fick pengar, betalade räkningar, var på apoteket. var hos kevins läkare peik. peik ökade kevins medicin till det dubbla efter mitt önskemål. och har satt upp en tid till terapi för kevin ochså efter mitt önskemål.

jag dammsög osså hela lägenheten. kl 21 tränade jag rygg och mage. sedan såg jag "V" mellan 22-24 sedan natti natti.

lördag: kevin var med lasse mellan 12-15 tror jag....jag var och handlade mat och cigg.  sedan damma jag allt i hela stora rummet. drog ner allt på alla hyllor och tvättade tom böcker och fotoalbum hahahaha. sedan go natt.

söndag: var och hämtade medicin på södervärn och sedan var vi i folkets park och såg jonatan sjunga, min storebrors barn som e lika gammal som kevin. hela tjocka släkten från min och jonatans sida var och kollade. sedan åt vi middag i stan. vi var väl 9 stycken som gick med tror jag. sedan åkte jag o kevin hem. jag tränad aerobic. kevin har gjort lite träning osså, rygg , mage och styrketräning. måste fan komma igång igen.

jag mår bra idag: 9 av 10 stjärnor  :-)


Av paula - 27 juli 2009 15:14

söndag den 5 juli: idag var det besöks dag på kevins kollo. jag tog med hans fiskerulle och fiskebok, de fiskade mycket medans de var på kollot. jag var i osby redan 13.00 kevin och arvid(föreståndaren) hämtade upp mig vid tåget. jag kom lite tidigare än de andra föräldrarna, för besöktiden var mellan 14-17. jag fick träffa alla pågarna där, för de hade jag inte träffat den dagen de åkte dit för jag åkte hem innnan de andra barnen kommit för jag var där redan kl 3 och åkte hem kl 5 . de skulle egentligen vara där mellan halv 4 och halv sex men det vara bara 2 stycken som kommit när jag jag gick. i alla fall. ungarna hade bakat massor av kakor! negerbullar, ja jag vet ...men jag säger det ändå .. kladdkaka, banankaka, kanelbullar, tårta m.m. det var mycket liv och rörelse. en av pågarna på kollot kände kevin sen innan så det var roligt. jag fick inte smaka några kakor tyvärr för jag hade inga pengar med mig och kevin ville inte betala det ur sina fickpengar och jag hade inte ätit sedan frukost.....men jag höll minen. jag fick en kanelbulle faktiskt och en liten bit kladdkaka. MEN på kvällen vid 18 tiden när de åt midag fick jag hemmalagad pizza!! gotti gott. det regnade mest hela tiden så vi kunde inte vara ute... och jag som så gärna ville bada i osbysjön... tagit med baddräkt och allt...konstigt nog hade det inte regnat i malmö den dagen... vi spelade biljard, satt och snackade en massa, kolla på lite film som de hade filmat när de gjorde saker..jag ville spela pingis men kevin var inte så glad för det...:-)  sedan tog jag tåget hem vid 7 och då stack "kollot" på bio jag var hemma vid halv nio. och inte nog med det!! på vägen TILL kollot så hade jag inte stoppat in mitt sommarkort i biljettaoutomaten så när kontrollanten skulle kolla min biljett hade jag ju ingen!! så där fick jag en räkning på 96 kr för resan. så är det när man är stressad och inte van vid sommarkortet.

måndag: jag skulle passa elliot men han hämtades för hans föräldrar kom hem tidigare. jag dammade mitt sovrum (shit va intressant!) jag dammsög osså hela lägenheten( det var ÄNNU mer intressant!) och så såg jag såklart prison break. mer vad som hände har jag INGEN ANING om.

tisdag: 8-12 tvättade jag. sedan kom erik and family och hämtade mig, för vi skulle till skånes djurpark. innan dess var vi på ica maxi och de handlade grillmat. de bjöd mig på allt, inträde, mat, glass och bensin. men det är ju för jag e " bästa moster" hahahaha. nej men jag är tillgängligast för dem om de behöver barn eller hundvakt. så jag ställer upp för dem och de för mig. tyvärr kom vi inte iväg från malmö föränn kl var över 14.....men men. vi kom dit i alla fall! väl där framme fick vi ser alla djuren dra den jävla vagnen med grejer i som är livsfarlig för den har ingen broms och tung som fan när man får den på benet...men katja var duktig!! hon drog den mest.. (tyckte jag och fick nog mest blåmärken på benen osså...)men om man frågar erik så kanske han säger annat hahahahahah :-) det var en fin dag inte för varmt eller för kallt. men tyvärr så när vi kom till slutet och skulle bada i bassängen så hade de precis stängt... poulsen-svensson familjen gick i shopen och skulle "kolla lite" typ   20 min minst....hahaha. jag satt utanför på golvet med alla grejerna. erik köpte 14 sköldpaddor som jag jag kollade på och som tur var såg jag han hade tagit 2 likadana så en lämnade han tillbaks. katja köpte en tygorm till elliott . sedan skulle vi hitta nåt ställe att grilla på för de blev ju inte av i skånes djurpark. vi körde och körde, tillslut hittade vi en mysig rastplats. vägen slingrade sig lixom runt och runt och där var rast plaster vid varje "sväng" svårt att förklara och på vägen till "vår" rastplats stod där mitt invägen en husbil!! och där hade de hittat sin plats..där grillade vi korv, starka, oilka sorter och smala vanliga det var riktigt mysigt och sedan matade vi kråkorna med mariekex hahahahha.och sedan när jag kom hem körde jag mitt första aeribicpass på typ...10 år...det var svettigt och jobbigt men fy fan va härligt!! var duktig dessa 3 veckor fram till måndag förra veckan men oilka omständigheter har gjort att jag tappat suget.. men det ska tillbaks. för det är en underbar härlig känsla. jag kommer mixa lite, aerobik pass och ibland rygg och mage pass. jag har "träningsskivor" hahahaha. som jag sätter in i kevins x-box och skuttar hej vilt till med balkongen på vid gavel annars hade jag svimmat av syrebrist.. men jag gör det på kvällarna när det är svalt annars orkar man inte. de första veckorna hade jag träningsverk överallt men inget som störde mig och jag var trött i kroppen. men rygg, axel, nackvärk är nästan helt borta. och min hållning är bättre. whatever.

onsdag:rengjorde badrum och träna rygg/mage. vad jag gjorde annars den dagen har jag ingen aning om hahahahha.

torsdag: ja gjorde inget speciellt va jag kommer ihåg. mer än jag hämtade datorn och den fungerade inte ändå fast jag gjorde som de sa. och inte nog med det när jag kom hem hade jag ingen strömsladd!!! jag tänkte jag slänger ut datorn genom fönstret!! men jag gjorde inte det som tur är för då hade jag ju inte suttit här!!! så d var bara att åka tillbaks och hämta sladden...och idag den 27 juli 16,26 fungerar fortfarande inte hårddisken som jag köpt eller kevins som han fått av sin pappa, som är full av spel. det blir att spara eller låna till en ny. inget mer begagnat för min del aldrig mer. din dator e fan gammal efter 2 år. min e ca 6 år och den är som en från stenåldern..inget funkar på den, att installera.

jag damma hela kevins rum, hela bokhyllan med alla leksaker och grejer alltså tog ut/bort allt och satte tillbaks det. och de andra möblerna.

sedam såg jag fringe såklart!!!

fredag: vete fan vad jag gjorde. jag såg "V" i alla fall!!!

lördag : kevin är på bakken med kollot, men kom tyvärr hem 23.30 på kvällen pga av bråk med en annan kille från kollot. kevin fick tyvärr inte stanna de 2 sista dagarna på grund av att han inte kunde lova att hålla sig lugn dessa 2 dagarna som var kvar av kollot. han var mycket ledsen när han kom hem  att han fick inte vara med vid avslutningen på kollot på söndagen och den sista dagen på måndagen,men så är livet. som man bäddar får man ligga. han fick ialla fall 12 dagar med de andra killarna och ledarna!! och det är jävligt bra gjort av kevin!! mycket bra!! och för att tilllägga alla ni som tycker jag är en fasansfull mamma som tjatar, gnatar och skriker på kevin så har jag inte gjort det en enda gång på snart 3 veckor. inte ens höjt rösten. hur många föräldrar klarar det? "stolt". u should know what i think.. i am better than u... i always will be better then u. och du eller rättare sagt ni 2 vet vem ni är.och vet ni inte vem jag syftar på så ta då en titt på ert liv och se hur vi andra ser er... koncentrera er på era barn är nr 1 och er själv nr 2  inte på omgivningen. vem är viktigast? du eller barnen? vill barnen vad du vill? eller vill du att barnen ska vilja det du vill? tänk på det...vem känner sin barn lika mycket som jag känner mitt barn? jag vet ingen.


Av paula - 24 juli 2009 19:15

lördag den 27 :  min brorsas tvillingar 7 år. inget mer särskillt hände.

söndag: tvättade 8-12. dammsög hela lägenheten, rengjorde hela badrummet och tömde mitt badrumsskåp på skit jag inte använder och stoppade undan det eller slängde det. jag var på loppisen på västra hindbyvägen. jag damma osså hela stora rummet och alla dess möbler. pucki var här och hjälpe mig med datorn men den funkar fortfarande inte än idag den 24 juli. kevin var hos sin pappa hela dagen.

måndag: lasse kom hem från kroatien. vi var hos max och grilla. pucki  kom hit igen och försökte hjälpa mig med datorn men den e helt fucked upp  jävla skit hahahahha han tog med den hem och kollade på den. vi packade "resväskan" inför kevins kollo.

tisdag: lasse kom hit vid 10 och var med kevin cirka en timme för att säga hej att han kommit hem och hej då för att kevin skulle på kollo nästa dag.

vi åkte till kollo. tåget till osby gick från centralen 13.48 och var framme 14.52 arvid , föreståndaren på kaspers kollo, hämtade oss med bilen och körde oss till "kollostugan". väl framme vid huset blev det en deja vu från när jag var liten och var på kollo på nybygget i höllviken. stugan med stentrappor och räcken,  linor där man kunde hänga sina blöta handukar. men barnen här på kollot fick också sina kläder tvättade när de ville och där hängdes de osså. 10 metar från huset ligger osby sjön med en liten brygga. vicken lyllos de ungarna har!! två gungor, badmington/vollybollnät och en basketkorg som var förankrad i en tung gummibotten och en studsmatta. bara doften fick mig att känna: fy fan va underbart!! jag vill osså vara här! doften av , skog, bär, blommor, frisk luft. runt huset var där en liten skog med stigar, där det växte  blåbär, smultron och björnbär.  barnen fick inte gå längre än till mitten av stigen. framför huset stod där ett bord där alla ledarna satt . den äldsta var 28 år tror jag...de flesta var psykologstudenter, men där fanns också en socionomstudent och en marinbilog student.i huset  där var ca 10 rum. alla pågarna 7 stycken, fick varsitt rum men med flera bäddar. egen kock hade de också. de hade på väggen i "allrummet"  ett schema över allt de skulle göra de 14 dagarna de var där. de gjorde bla, fångarna på fortet, var på bakken, paddlade, rodde, åkte rodel, var på stranden, var på hallands väderö, var på bio 2 ggr, hyrde film varje dag ett barn fick välja film varje dag, gjorde en "film" där de klädde ut sig som starwars. gipsmasker. de var vid stenshuvud. sedan kommer jag inte ihåg mer... jag tog tåget hem som gick 17. var hemma vid halv 7 , pucki kom och lämnade tillbaks datorn.

onsdag: min systerson edvin fyller 18 år. ringde kevins läkare peik, överläkaren på bup och fick en tid. rengjorde ugnen fy fan va den var skitig!! men så är det när man gör kyckling i ugnen och lasagne och liknande grejer så det rinner och skvätter åt alla håll och när man INTE lagt folie i bottnen....suck hahahah. man kan inte ha en ljus tröja på sig för då får man den aldrig ren efter ha rengjort spisen. men jag börjar alltid med luckan så slipper man bocka sig i skiten.  "skulle"  ha skickat tillbaks en brev till almaröd men gjorde inte det. det har legat på mitt skrivbord i 3 veckor.. haha. men det blev skickat denna veckan!!! ( det var inget viktigt, OCH det ÄR ju sommarlov så ingen är där ändå). jag rengjorde också alla kökslådor och skafferi inuti.

torsdag: jag lämande in min dator och se om de kunde hjälpa mig at hitta en anna hårddisk som passar än den jag har köpt. min moderkort är ca 6 år gammalt och den hade  inte drivrutiner till den nya hårddisken pga det. 6 år??? e det gammalt?? han i dataaffären sa att det var en av de äldsta han sett......ska man köpa data varje år eller vad????

jag passade valle, världens goaste och mysigaste hund, MEN som drar av en handen när man är ute med han och hårar som en, ja jag vet inte vad..

och så såg jag fringe så klart...missar inte ett avsnitt, bara ÄLSKAR den serie, speciellt den förvirrade proffesorn/läkaren..hehe :-)

fredag: jag har fortfarande valle. hände inget speciellt. såh V på tv 6. den missar jag inte i heller.. tyvärr har jag missat nåra avsnitt men det får jag ta igen nu genom att inte missa fler.

lördag : skulle passa valle och elliott men katja och erik kom hem tidigare och hämtade dem.

dagens mående:   7 av 10.

Av paula - 16 juli 2009 23:12

jag har inte vatt här pga av att min dator är fackad och fortfarande inte funkar som den ska. och det hela blir ju inte bättre att robban radera hela min hårddisk utan att fråga mig först. jaja.

tisdag :  idag var vi på powerstore och byte in lite spel och köpte ett nytt. sedan var vi på apoteket och hämta ut piller. på kvällen såg vi matrix revulutions. jag  har gått ner 5 kg på en månad. och idag den 16 juli står jag fortfrande på samma vikt...alltså rör mig lika mycket som jag äter. :-) men här äts det lite och tränas varannan dag så i am gonna be a superstar hahahahahaha. men som sagt muskler väger mer än fett. jag har heldre 30 kg muskler än 30 kg övervikt. vikten har inte så stor betydelse för mig det är hur jag ser ut.jaja what ever. inte så vktigt , över till annat skit att berätta i min dagbok/terapibok.

onsdag: newsec var här och fixa avloppet. kevin rengjorde till chinchilla , shit vad det dammar av allt skit, hår, sågspånn, hö, bajs. (chinchillor har torr bajs, är den inte det är de sjuka.) jajaj what ever. jag tvättade 12-16. arvid från kaspers kollo var här och pratde med oss. vi var och handlade mat. sedan var vi på loppisen vid erik. sedan skrubbade jag alla jävla köksskåp och fy fan va de e gula, o de går inte att tvätta bort. så e det när man använder fritös och har varken spiskåpa eller fläkt vid spisen.

torsdag: newsec var här igen och fixade avloppet. vi hade stopp så att det gick inte ens att duscha, för då flöt hela golvet i badrummet + ut över kanten ut i hallen , till ytter dörren som har svällt så mycket så man kan knappt öpppna eller stänga den. för den torkar inte  som en badrumsdörr. och det har vi haft minst i ett år. jaja man överlever. men nu e det väck stoppet. en kajalpenna hade satt sig i brunnen. men typ flera hekto hår ovanpå. men det kan du inte se eller känna själv. utan bara rörläggarn. sedan kollae jag tåg till osby. till kollot. sedan såg jag fringe på kanal 5 super bra serie, om man gillar arkiv x.

fredag: rörläggaren igen. sedan var vi på stranden och fiskade litta räkor och andra smådjur med håvar, matade fiskar och krabbor som de hade i ett stort akvarium, djuren var från havet vi håvade i.och kevin snorklade. seeu en dykarklubb finns på stranden varje dag. och så kan man vara med och göra de här grejerna gratis. sedan var det V kl 22.00 sedan go natt.


Ovido - Quiz & Flashcards