Alla inlägg under april 2011

Av paula - 24 april 2011 20:00

måndag: jag följe med pucki till tandläkaren på eftermiddagen. han skulle ha bedövning för de skulle laga ett hål. och när jag såg nålen på sprutan som är 3-4 cm lång tänkte jag, aldrig mer bedövning shit så stor nål!!! när jag får bedövning blundar jag alltid hahahahaha

på eftermiddagen/kvällen kom sussie och barnen och hälsade på. det är trevligt, det är det alltid när de är här.

tisdag: på dagen tog vi det bara lungt och på kvällen var vi hos erik och spelade kort. kevin stannade hemma.

onsdag: vi bara tog det lungt på dagen. på eftermiddagen kom sussie och hälsade på. sedan följde kevin med dem hem och sov över.

torsdag: jag vet inte vad vi gjorde på dagen  mer än tvätta, men kevin skulle sova över hos min syster ingela med familj. så vi åkte till skurup och lämnade av kevin vid 17 tiden. efter det så åkte vi hem till min bror erik och spelade kort.

fredag: vi var hos nancy(katjas mamma) på hennes gård ocg grillade vi var väl en 10 stycken. det var mycket trevligt.

lördag: yasmine kom hit och sov över. på kvällen åkte jag och pucki till erik och spelade spel.

söndag: idag har vi varit hos min lillebror max och grillade hamburgare. mycket gott! helt underbart väder har det ju osså varit idag! nu sitter jag här i handuken efter ha badat i en timme :-). vi sitter och väntar på min lillebor erik att han ska höra sig om vi ska spela eller inte. nej nu ska jag smörja fossingarna och klä på mig. so long tudelu :-)

Av paula - 18 april 2011 00:11

måndag: det hände inget särskillt, står inget i almanacka i alla fall hahahaha.


onsdag: kevin hade et läkar besök. där sa doktorn att kevin har fel på sköldkörteln så han får börja med medicin. jag har också fel på sköldkörteln och vi äter samma medicin. men det konstiga är att jag äter 25 mg och kevin äter 75mg...?! borde det inte vara tvärtom eller att man börjar med 25 och sedan ökar dosen? ja jag vet inte... jag tyckte det var konstigt bara.

på kvällen var vi hos erik och spelade janek, ett kortspel. det brukar alltid vara mycket trevligt, och vi har roligt när vi gör det. vi hade inga pengar den dagen så erik hade skrivit ut låtsas pengar till mig och pucki! hahahaha. för att varje parti janek kostar 20 kr. men pucki vann så vi slapp vara skyldiga dem pengar.


torsdag: jag var och tog blodprov för min doktor vill veta på nivå min medicin ligger i blodet. det ska ligga på en viss nivå. är den för hög kan jag bli förgiftad .

jag har sökt 10 jobb idag. bl.a personlig assistent, på lss boende och hemtjänst. och så klart såg jag v. den serien är ritkigt bra.


fredag: idag fick vi pengar. jag var tvungen att rengöra kylen det var rätt skitig jag hade inte torkat av den på minst 2 mån. ska man sätta in ny mat vill man ju ha den ren!! :-) först gick vi och åt på lamare, en pizzeria som ligger på lorensborg. sen  så vi gick och storhandlade på ica maxi. vi var där säkert en timme. stackars pucki han var helt slut pga av sin ms. sedan när vi packat upp alla matvaror och ställt de var det skulle vara så gick vi hem till erik. där spelade vi janek igen....:-)  där stannade vi till 01 ungefär.

lördag: eriks dator hade gått sönder inte sönder sönder men klyddade så pucki åkte dit där och hjälpte honom. pucki släppte av oss på mobilia. där handlade kevin 3 spel för presentkort han hade fått, han la själv till 50 kr. han fick dem alla 3 för 200 kr. efter det gick jag och kevin till öb och handlade. sedan på kvällen åkte vi hem till erik och spelade poker och janek. det var mycket trevligt. kevin stannade hemma.

söndag: idag har vi bara tvättat och städat.


Av paula - 14 april 2011 11:40

måndag: min son fyller 15 år!! så snabbt tiden går!

idag har jag sökt några jobb.

onsdag. idag var jag på infoteket och sökte en kurs som jag vill gå till hösten. min sista kurs sedan är jag färdig usk. vi har också varit och hämtat 2 ringar kevin

 köpt . riktigt snygga, en med en djävul med horn på och en annan som man "klippt" ett mönster i.

torsdag: min vännina sussie och hennes barn var på besök. de kunde inte inte komma på kalaset för en av barbeb var sjuka så de kom idag istället. så bjöd på lite kakor. sedan åkte de hem.efter en stund ringer sussie hon har låst sig ute. hennes kille hade låst med 7tillhållar lås och sedan slängt in nycklarna i brevlådan. hon hade tagit av sitt 7tillhållar nyckel från knippan.... så hon och barnen kom tillbaks och sov över.

sedan hände det inte mycket mer denna veckan mer det vanliga städning och tvättning....

Av paula - 3 april 2011 15:10

måndag: meningen var ju att jag skulle börja en ny kurs denna veckan, men tyvärr hade så få valt den så den blev inte av:-(  jag får söka in till hösten i stället.

tisdag: idag var vi på bup och tog blodtryck och det var bra. det har legat högt flera ggr på honom.

efter middagen så bakade vi kanelkrans, kevin gillar att baka.

onsdag: vi bakade kärlrksmums, dom e supergoa!! vi håller på att baka till kevins kalas på lördag.

torsdag: vi var på lidel och handlade kakor och godis . sedan gick vi hem och åt middag sedan bakade vi negerbullar och gjorde godispåsar. sedan på kvällen såg jag såklart v!!!

fredag: kl 11.00 var jag på arbetsförmedlingen och min socialsekreterare var också där. så jag handläggaren och socialtanten kom fram till att soc ska ordna en praktikplats till mig. efter det var vi och hämtade ut medicin. efter det åkte iv hem och jag tvättade alla fönster sedan hjälptes vi åt att städa hela lägenheten. sedan tog vi det lungt resten av dagen.

lördag: kevin hade sitt 15års kalas. alla syskon kom utom göran och karin och my little sister kerstin men det blir svårt att åka 60 mil för ett kalas :-)

han fick ett armband, halsband, 2 tishirtar av oss med tryck på en pin ball, 900 kr i pengar 700 kronor på gamestop.

sedan på kvällen var vi hos min lillebor erik och spelade kort vi var inte hemma föränn 2 på natten.

söndag: idag har vi vatt på mobilia. där köpte kevin 2 silverringar, en med en dödskalle på och en med utskuret mönsteri. sedan gick vi in på gamestop och köpte 3 spel och en handkontroll. och nu ska jag tvätta mellan 16-20 so long ha det. :-)


Av paula - 3 april 2011 15:04

måndag och tisdag hände inget särskillt.

onsdag: min största stora syster fyller 50 år!! alla syskonen lade ihop pengar så hon fick 1500 kr på ticnet.

torsdag fredag hände inget speciellt i heller.

lördag: jag och pucki passade min stora syster ingelas 3 pojkar. de bor i skurup så vi åkte hem till dem och sov där. allting gick bra, inga sura miner eller någon som grät.

söndag: idag sätter man fram klockan en timme, och då får man sova en timme mindre.

Ovido - Quiz & Flashcards