Alla inlägg under januari 2010

Av paula - 31 januari 2010 22:45

fredag: jag tvättade mellan 8-12. sedan var jag nere och tog blodprov.

max kom vid 9 tiden. han håller på att göra vid kevins rum. han har målat taket, satt väv på väggarna och målat dem ljusblå. nästa vecka ska han lägga klickgolv.

jag pratade med kevin nu på kvällen och alla barnen som bor där har varsin "hemkunskapsdag". där de hjälpter till med maten, städar sitt rum och tvättar sina kläder. de slipper gå i skolan den dagen. vi sa till kevin att ringa varannan dag.

lördag:  jag rengjorde toaletten. vi var hemmas hos erik och spelade jannek.

söndag: vi åkte till trelleborg och städade hela lägenheten. sedan på kvällen tog vi det lungt bara. kevin ringde inte :-(.... max för sjuk så han blev hemma hela helgen.

måndag: tvättade av skåpen i sovrummet. fy fan va skitigt av damm. trasen blev helt brun!. och där lägger man sina grejer!! örk. i alla fall. sedan dammsög jag och svabbade hela lägeneheten för här har blev så skitigt av att flytta runt med möblerna och av allt  skit från renoveringen av rummet. sedan var här disk för 150 hahahaha.

sedan ringde kevin på kvällen, han hade hittat på något dumt men ville inte säga det själv. så jag pratade med personalen, då hade kevin sparkat ett av barnen där. sedan gått in i sitt rum, slängt en stor stol med ryggstöd rakt i i väggen så den gick i sönder. sedan hade han slagit i sönder sin lampa ovanför sängen och sedan slagit i sönder sin plasma tv på väggen med bara handen...

sedan pratade jag med kevin igen och då sa han: jag har packat min väska och kommer inte duscha föränn jag kommer hem. han fick göra en avbetalning på sakerna han förstört med 25 kr avdrag på hans veckopeng a 100 kr.

tisdag: idag gjorde jag inte mer än flyttade möbler hit och dit runt i lägenheten.

onsdag: idag betalade jag litta räkningar. gick och hämta nycklar på newsec så vi kunde sätta ner alla kartonger i källaren som vi inte skulle ha. sedan tvättade jag mellan 12-16. max var här och gjorde vid. annelie var här osså. medan gubbarna var här uppe så gick hon och jag och handlade 4 pizzor. sedan åt vi och snackade lite skit sedan gick max och annelie hem. och sedan drog jag fram spisen och rengjorde bakom. bådde väggar och golv och spis.

torsdag: kl 7.30 kom målarna som skulle göra vid vårt sovrum. en av killarna hade gått på kroksbäck och är född 77, tobias kortenberg och hans lillebror är född 81 el 82 , patrik kortenberg. du kanske vet vem de är kerstin? :-) de målade taket och satte en ny tapet i ljusblå nyans. MEN en sak jag inte gillade var att de målade golvlisternas svarta!! fattar du/ni??? helt sinnes!!! ser ju skitfult ut!! 70-tal!!  och sedan ringde snickaren helt plötsligt!! då kom där 2 killar och hämtade gaderobsdörrarna, de ska målas vita ! ?...när de kommit gick jag till skolan. jag ska läsa klart omvprogrammet. är klar till juni. jag var hemma igen vid 12 tiden. och då kom killarna från tele2 och installerade bredband, en liiiten dosa bredvid huvudjacket. de har inte de stora mer ovanför hatthyllan. utan nu dras alla kablar ner i källaren samlat i ett rör. de har borrat hål GENOM  varenda våning och där går kablarna ner till källaren. en 100/100 lina!!! :-) men vi har abbonemang på bredband hos telia till sommaren 2011..:-(  . nycklarna vi hade lånat dagen innan skulle vi lämna tillbaks i brevlådan för vaktmästaren sa de gick ner, men icke nicke de gjorde de inte!! hahahah. så vi lämnade dem på fredagen istället. de har bara öppet må-ons-fre. seda spelade jag och pucki jannek. sedan såg jag fringe såklart!!


Av paula - 26 januari 2010 01:04

måndag. idag flyttade kevin till georgshill. tjejen från socialen som har hand om kevins ärende kom och  hämtade oss kl 12. eller skulle, vi stod nedanför  i kylan i 20 min och väntade innan hon kom. det var för att bilden inte var tankad och där var fullt med folk på macken och de hade dubbelbokat bilen så hon fick ta en annan.

vi var på geogshill vid 13.det var massa papper eller mer test som jag och pucki skulle göra. ett test där det vara olika påstående om uppföranden , man kunde välja 0= inget alls 1- ibland 2- ofta. den var på 2 sidor 50 frågor på varje sida. sedan var den ett papper om självskattning om sig själv inget alls med kevin och göra. skalan var på 1-10. då skulle man svara hur man mådde för 1 år sedan, hur man mår nu och hur man tror man mår om ett år.  sedan var det ett test som antonowski har gjort,KASAM, känslan av sammahang. där det är flera påstående hur du mår, hur du klarar av pressade situationer, hur du upplever saker känslomässigt, hur stark du tror du är eller svag eller hur du hanterar saker/situationer det pappret var på 2 sidor och skulle också handla om sig själv. man fick välja mellan 1- 7. 1 sämsta tänkbara situation/mående och 7 bästa tänkbarasituation/mående.sedan var där ett papper med 50 ord, olika känslor, man skulle ringa in 15 av dem som passade bäst in hur situationen är hemma. om 6 veckor gör man dessa testen igen för att kunna se om det har blivit bättre. kevin kommer också göra dessa testen förutom beteende testet. där var ett tilll papper vi fyllde i men jag kommer inte ihåg vad det handlade om. medans jag och pucki gjorde klart papperna hjälpte ssk kevin att packa upp. sedan gick vi alla in i ett konferans rum med en personal från skolan. där pratade vi om hur han kan vara, personalen berättade om reglerna etc etc.de visade också alla utrymmen och schemat kevin har, alla barn har ett eget schema på sitt rum. och i huset fínns där schema på allt som händer hela veckan.

vi var hemma  vid 16.15 pucki åkte sedan o handlade macdonalds :-) vi åt och snackade länge . bara vi 2 i lugn och ro. det är väldigt tyst och lungt här hemma nu mot vad man är van vid. man hinner göra jättemycket på en dag mot innan när man inte hann nåt för kevin hela tiden avbröt en eller störde. jag saknar inte han ett dugg. hemskt och säga MEN han är FRUKTANSVÄRT jobbig. han suger ut musten ur en på halv dag. jag och pucki satt och snackade i 3-4 timmar till i bara lugn och ro utan att bli störda. vi var upppe till halv 3 på natten. jag är mycket piggare nu sedan han flyttat eftersom han tar all min energi.

kevin ringde sedan på kvällen , han var inte så glad det förstår jag men sånt är livet, han SKA bo där om han vill eller inte.

tisdag: jag ordnade mina papper på skrivbordet som var en enda röra och de var många!! ringde hektor på bup och lasse hans stödperson om nästa möte i mars. inget mer hände den dagen vad jag kommer ihåg ;-) vi slappade nog mest och bara myste och vara ensamma. :-)  kevin ringde på kvällen han var lite gladare, han suttit med de andra barnen i klassrummet men inte deltagit själv.

onsdaG: vi åkte till trelleborg packade det sista och körde hem. vilka jävla slit, var så trött på attt packa och lyfta grrrrr. men nu är det gjort!!! :-) ja osså betalde jag räkningar på kvällen... väldigt intressant va? :-) kevin ringde på kvällen han var lite nere vi försökte peppa honom men det är svårt. allt e ju bara skit enligt han. han vill hem, han vill inte bo där, han ska inte gå upp på morgonen han skiter i allt och alla och bryr sig inte om nåt.

torsdag: var hos tandläkaren och drog ut en visdomstand i vänster överkäke. pucki följde med in och satt på en stol i rummet. bedövningen på utsidan av tandkötet är ingen fara, men det gör lite ont när de tar på insidan. när sedan bedövningen värkat så tar hon en metallpinne 2 cm bred och en cm tjock och BRÄCKER loss tanden. "pinnen" ligger i min vänstra sida av mungipan och pressas med full kraft neråt, tom min näsa dras åt, och DET gör ont .hon sa: oj , jag skadar dig.jag sa: det gör ont men kör på det måste göras. ( jag är väl ingen mes heller hehe).sedan tog hon bort pinnen och stoppa in tången tjoff så var tanden ute. allt som allt tog det 15 min. men jag var öm i mungipan och rödsträckig efter "bräckaren" :-) tur bedövningen varade några timmar hahaha . allt gick bra och det var jag glad för. men jag har det värsta kvar...:-/... laga en tand på 2 ställen..visserligen små hål men ändå..jag klarar inte av ljudet från borren..det skär som is i mina öron och kropp.. men jag ska ta med en mp3 och ha högsta volym hahahahaha!!

jag tror pucki led mer än jag, när jag låg där och vred mig och jämrade hahahaha

sedan fick jag inte röka eller dricka eller äta på 2 timmar...ciggen var värst hahahahaha.

på kvällen var vi hos erik och spelade canasta. tyvärr missade jag halva fringde för de....-/ men sånt e livet :-)

 kevin ringde på kvällen och ville inte var kvar, han skulle hem. allt var skit och han brydde sig inte om nåt. han tror han kan få som han vill genom att skita i saker, slåss/hota eller slå i sönder saker. han förstår inte att han förlorar bara på det själv och ingen annan. men det förstår han inte. det går inte att prata med honom om det i heller får man kommer "inte fram".denna gången kommer jag köra hårt mot hårt. jag kommer vara stenhård hur ont i hjärtat det än gör. vi kommer inte besöka honom om han slåss eller slår sönder saker och han får inte komma hem heller om han gör det. tuff love. han KOMMER lära sig i sinom tid. men jag SKA INTE mjukna. det är HAN SJÄLV som fuckar up det. och han SKA lära sig att bete sig .

Av paula - 23 januari 2010 18:43

måndag: kl 8.00 var jag och tog blodprov. sedan veckan efter på onsdagen fick jag ett brev från min ssk att de fått alla värden utom de som var viktigast lituimnivån!!!!! ahhhhhhhhhhhhhhhhh. så det vara bara ner igen nu i fredags den 22, och ta nytt. sedan när jag skulle ta av plåstret , som jag inte tål...när  jag rykt av det så blev där flera  små blåmärken, men där hon stuckit mig syntes inte hahahaha. förmodligen fick ja det när jag ryckte av plåstret.

sedan vid 10 åkte vi till mobila och kevin handlade 2 st 360 spel  för presentkort han fått i juklapp av farmor och hans pappa. medans han var där var jag och pucki och handlade underkläder till mig ...hehe.. hade fått presentkort på julen av pucki  och kevin på kappahl. sedan hämtade vi kevin. kevin fick 300 kr i presentkort på dressman av puckis pappa ( jag fick en trådlös telefon) vi handlade ett par snygga svarta chinos som man kan göra till shorts. sedan åkte vi till powerstor och kevin köpte ännu ett 360 spel, han fick ett presentkort till julen av lasse. sedan åkte vi hem.

kevin var duktig han städade sin bokhylla, tv och tevebord. jag var på ett möte med min ssk. har inte träffat han. alla inkomstuppgifter jag lämnat i receptionen hade han inte fått.... helt sinnessjuk. så jag låg 5000 + den månaden. inför nästa utbetalning gav jag han alla lapparna igen och sa att kevin skulle flytta. men endå när utbetalning kom hade han inte räknat med mina inkomster OCH betalt ut för kevin. så nu ligger jag på 10.000 +.  hur det ska gå nästa månad vet jag inte. och det är inte jag som gjort fel!! det är han och receptionen, han fick lapparna 2 ggr och pratat med han i telefon OCH träfffat han men ändå gör han fel. det är ju jag som får lida sicken jävla idiot!! han har inte läst det jag har skrivit till han eller lyssnat på vad jag sagt. FAST det var HAN som ville träffa mig angående detta !!! helt sinnesjukt. det är tur jag har pucki som kan hjälpa mig för  han har inget att betala.

tisdag: erik my littlebro blir 33 år! kevin var i skolan mellan 8-10.30

vi åkte till pauliskolan och pucki skrev in sig. sedan stack vi till trelleborg och packade och fyllde bilen med grejer.

20.00 var vi på kalas hos erik , vi gav han skraplottor för 100 spänn. en påse med olika han vann på alla lottorna!!!!!!! i och för sig minsta vinsten på alla men ändå... hur stor e chansen????

onsdag: jag tvättade  mellan 8-12. sedan ringde jag fk angående barnbidrag och underhåll för att kevin har flyttat. sedan ringde jag microsoft angående sladdarna till 360 . går sladdarna i sönder till din konsul så är det bara att ringa dit så får du nya!!!! men har garantin gått ut får du bara strömsladden, annars får du båda.det var spelaffären på mobila som sa det och gav oss numret!!!

sedan ringde min läkare, tiden var bestämd,  jag trodde han fått mina provsvar från måndagen men det förstod jag nästan att han inte fått..jag e alltid ute för sent..jajaja nu har jag tatt nytt ialla fall!! :-). jag trodde han skulle säga att jag skulle höja med en tablett till på morgonen men det kunde att inte göra för han måste se litiumnivån i blodet först. så det blev inte med medicin där inte...men det är väl bra att du äter mindre tänker du?? den funkar inte så den ska ha en vis nivå i blodet för att fungera som bäst. och jag gör VAD SOM HELST för att må bättre/bra. men jag mår mycket bättre nu sedan kevin flyttade, hemskt och säga men så är det. 95 % av mina anfall, agrivissitet, irritation och nedstämdhet är pga honom. så det kommer vara mycket roligare att träffa honom bara då och då och då kommer jag vara glad och må bra

torsdag..hände inte så mycket...kevin var i ksolan 8-10.30   och såklart såg jag fringe!!!

fredag: min systers man rickard fyller 40 år.

jag  och pucki åkte till trelleborg och packade och fyllde bilen med grejer. på väg hem handlade vi min medicin. och körde inom maxi osså och handlade.

jag dammsög osså lägenheten och kevin var med lasse mellan 18-20.30 de var på laserdome 3 runder hade de spelat!! när kevin sedan kom hem tränade han styrketräning osså !!

lördag: alex fyller 8 år. jag och kevin åkte till hans kalas på big bowl. pucki åkte till trelleborg med johnny hans kusin, hans pappa,  och hans styvfar hans mamma och hans lillebror mötte upp dem i trelleborg. pucki hade hyrt ett släp som de fyllde och sedan kom han hem vid 18 helt slut min lilla gubbe..jag, kevin och yasse kom hem lite tidigare, sussie körde oss. yasmine sov över eftersom kevin skulle flytta på måndag och de kommer inte ses på flera veckor. kevin får inte träffa mig eller pucki på 2 veckor. efter det kan vi besöka honom och han komma hem och besöka oss. men han för inte sova hemma föränn om tidigast 6 veckor. för då är det nytt planeringsmöte. man har det var 6 vecka. mycket bra. hans kontakt person kommer också träffa han 5 timmar varannnan vecka, i de 5 timmarna räcknas osså restiden.

söndag: sussie kom och hämtade yasmine, hon och jag satt och snackade skit lite. sedan gick de vid 5 tiden.

resten av kvällen var vi med kevin, kollade på en film och åt gott för han skulle resa nästa dag. han fick vara uppe så länge han ville pga av det. han hade lite svårt att slappna av för att hans visste vad som skulle hända nästa dag. han fick väla både middag och film. :-)

Av paula - 23 januari 2010 18:01

måndag: pucki ringde och beställde elavläsning till den siste, sedan har han inte den lägenheten mer !!! sedan bor han hos maj!! men är skriven hos sin pappa för ingen av oss har en riktig inkomst. jag har soc han kommer ha csn. sedan ringde han skolan. han började komvux på pauli i måndgs, den 18, men pga av att han inte är skriven i malmö föränn den 1 februari var det en massa klydd att han inte fick börja . men nu är allt uppordnat så han börjar på "riktigt" på måndag.den 25.  han ska läsa upp sina ämnen för att sedan kunna läsa till förskolelärare.

jag ringde kevins farmor sonja. hon kom och hälsade på på lördagen och kom med julklappar från henne och hennes mamma och danne. sedan ringe jag sussie och frågade om yasmine kunde sova här lördag- söndag den 16-17 i och med kevin skulle flytta till georgshill på måndagen den 18.

och denna dagen packade vi osså upp alla grejer vi hade haft med till stockholm, de var mycket hahahaha.

jag plockade osså ner alla julsaker, varken pucki eller kevin är intresserade av julsaker så de blev bara glada hahahaha

jag skrev också ut ett stämningsschema. en mycket bra grej om man har bipolar sjukdom. man gör ett schema med 7 rader.  mittenraden ska vara färgad, för då har man normalt mående. sedan är det 3 spalter med dåligt mående, från lite - mycket. sedan andra sidan den färgade är det om man är glad/uppspelt. från lite- manisk. sedan åt andra hållet ska det vara 31 dagar för en hel månad. sedan kan man kryssa i för varje dag hur man mår. det gör man månad efter månad och sedan ser man mönstret. och vad det kommer av och vad man kan göra av det och om det är vissa dagar i månaden. man kan göra en stämningsdagbok också, då skriver man ner allt.

tisdag:  den enda jag gjorde var att tvätta och dammsög lägenhet. intressant va?? hahaha

onsdag: NADA!

torsdag: lilla emma fyller 14 år.

vi var i trelleborg och hämtade saker. vilket jävla jobb och flytta!! och endå hade har han inte mycket saker, och bodde bara i en tvåa.

fredag: åkte och hälsa på där kevin skulle flytta. davsjö behandlingshem i hörby. davsjö är uppdelat i 3 boenden. där kevin bor heter det georgshill. där bor bor 5 stycken med kevin 4 killar 1 tjej. åldergruppen de tar emot är mellan 12-17. de har eget rum/lägenhet med toalett dusch. och tv. undervisningen sker genom internet, så alla barnen har varsin bärbar.

lördag: jag dammsög svabba och gjorde vid toaletten. dammsög gaderoberna!! hahahah  skitiga som fan...äckligt.

kl 15 kom farmor och hälsade på, det var trevligt!!!

sedan på kvällen packade vi upp alla puckis köksgrejer, kollade igenom mina och hans köksgrjer tog det bästa, och stoppade ner lite i källaren och vissa grejer slängde vi.

söndag: det hände inget speciellt tog det lungt bara.




Av paula - 16 januari 2010 02:13

torsdag: ja denna vackra men oh så kalla dag åkte jag, kerstin och pucki och storhandlade till oss alla inför nyår och resten av veckan. middagen blev: grillspett med kött, och någon med kyckling, korv och svamp. vi hade potatisgratäng till och himmalagad vitlökssås. vi hade köpt en stor chokladtårta som vi skulle ha till efterrätt men vi orkade inte äta den för middagen blev inte föränn 21.00 sedan gick vi in i stora rummet och kollade på film och hela storarumsbordet var full av gotter men ingen orkade äta nåt hahahah. vi satt och vänta in raketerna. kerstin hade ätit så mycket så hon hade ont i magen och ville inte följamed ut haha och pucki brydde sig inte och lille henry sov. alicia är rädd för raketer så hon ville inte heller inte felix heller. jag hade också litta ont i magen och sa till kevin att jag inte kunde följa med ut. han blev så besviken.... men sedan stod vi i fönstret och kolla ut och det var så fint. så i sista minuten slängde jag på mig kläderna och gick ut med kevin. jag sa till kevin när vi gick ut: max 5 min. men vi var ute över en halvtimme, och det var jättetrevlig och kevin var så glad. jag är lite rädd för raketer och bockade mig när de smällde, det tyckte kevin var skitroligt :-). sedan gick vi upp och åt gotter och kollade på film.

fredag: anna, sarah och lykke kom på besök vid 17 tiden , för de skulle på 40-års fest nästa dag i stockholm. de hade tagit tåget. freedom och gabriell var hemma för gabbe skullle på kalas den helgen. felix gjorde en go gryta med kyckling och kött. sedan blev klockan så mycket så anna och de sov hemma hos kerstin. vi var 11 stycken i deras 3 rummare!! kevin ville ju helst vara med emma och sara :-)

 emma kom också samma dag och sov över.

lördag: anna och company åkte vidare till festen och emma åkte hem, det blev många kramar när de gick. jag och pucki åkte själv och handlade lite som fattades. kevin,kerstin och alicia var och simma/träna. vi betalde 30 kr per dygn för att stå på deras gästparkering, jag tror vi betalde för 3. felix fixade de andra dagarna :-) så vi betalde åkte och handlade sedan   när vi kom tillbaks så var där ingen plats kvar. så  vi fick köra till en annat ställe som var en bit att gå så köpte ingen ny biljett för vi tänkte att det gäller väl här osså. men vi fick böter på 400 kr. antingen för det var ett annat bolag eller fört att vårt "skynke" över bilen tänkte vindrutan. i alla fall.  vi åt ute alla utom felix. vi åt kebabtallrik med pommes de små åt korv o pommes. sedan på kvällen åt vi massa gott, som vi gjorde varje kväll hahahahah.

söndag: idag var det färden mot malmö. vi käka frukost sedan gjorde vi pepparkakor. sedan gjorde kerstin spagetti och köttfärsås till middag. efter det åkte vi hemåt, kl var ca 16.00 då. det var många kramar hej då.vi var hemma 00.00 trodde jag skulle slänga mig i säng. det trodde jag om pucki osså för det var hann som hade kört hela vägen med bara 2 stopp när vi åt och tanka.men det sista kl var innan jag somna var 02.30

Av paula - 7 januari 2010 20:31

tisdag: denna dag var vi uppe vid 10. vi käkade frukost och jag dammsög hela lägenheten och gjorde vid toaletten. sedan käkade vi en go middag. kevin packade inför resan till stockholm likaså pucki. jag tvättade också, jag hade inte bokat tid så jag fick gå ner och kolla mellan tvättarna. som tur var var det en som hade bokat men inte tvättade så då får man ta de tider efter 2 timmar!  de är så jävla svårt att få tvättid här! får man var 10 dag ska man vara glad! jag orkade inte packa för jag hade hållt på hela dagen så här skulle vara rent och allt skulle vara färdig för morgon dagen. jag stupade i säng vig halv 12 hahahaha.

onsdag:upp vid 8 gick o la mig i gen vid 9 var så jävla trött. reste mig upp igen vid halv 11 vi skulle gentligen stuckit vid 11 men det blev inte föränn 12.15 så då bar det av till stockholm!!!  vi körde 20 mil sedan gick och kevin på toa. sedan skulle vi äta i jönköping men vi åkte förbi hahaha..och så klart blev pucki nödig, men han fick vänta 10 mil till till nästa stopp. då åt vi på macdonalds. norrköping nånstans..vi hade kört 40 mil då...

sedan körde vi vidare. vid 19.30 stod vi utanför kerstins port! :-). och när vi sedan öppnade så sprang ungarna ut!!! vi tog det lungt den kvällen.


Ovido - Quiz & Flashcards