Alla inlägg under februari 2011

Av paula - 28 februari 2011 18:11

måndag: denna dag började bra men det hände en dramatiskt sak. jag har de senaste veckorna varit väldigt yr när jag lagt mig ner, eller  liggandes och rört huvudet till den ena eller andra sidan och när jag lutar huvudet bak. idag satte jag mig bredvid pucki och lutade mig mot hans axel och allt började bara snurra/svartna och jag ramlade rakt ner i golvet. jag kunde inte resa mig ordentligt  på 10 minuter jag fick hasa mig upp i soffan och sitta där. detta har hänt för 2 år sedan ochså så man blir lite nervös. det är inte mitt blodsocker för det tog vi en stund efter jag ramlat i golvet. jag har pratat med vc också och de säger att man kan inte göra någonting åt det och att det förmodligen är blodtrycket.

onsdag: jag var på möte om kevin. kevins lärare säger att allt fungerar bra i skolan och jag sa at allt fungerar bra hemma. så det var bara positiva intryck om kevin. det är alltid roligt att höra!!! :-)

jag rensade köksskåpen idag. shit va mycket skit man har!! och vilken röra det var! nu är där fint i lalla fall :-)

söndag:  jag och kevin var hemma. pucki var och såg spamalot. svensk humor om monthy pytons film. han var där med erik , erik bjöd honom.

det jag ska berätta är en hemsk sak. jag var i köket och kevin kom ut till mig och säger: en röst i mitt huvud säger att jag ska döda någon. och då säger jag : vem ska du döda? jag vet inte vem som helst säger kevin. men med vad säger jag. ajag vet inte säger kevin. rösten säger bara att jag ska döda någon.

kevin sätter sig ner och "pratar" med rösterna att han vill inte göra som de säger. det går en liten stund sedan säger kevin att nu säger rösterna att jag ska döda mig själv. sedan börjar han gråta och det gör jag också.

jag tänkte att vi skulle åka in men vi gjorde aldrig det den dagen.

vecka 7

måndag: jag ringer till doktorn men får inte tag i han. sussie kom och hälsade på på kvällen. jag började skolan. min stora syster fyller 45 år idag. kevin är hemma från skolan .

tisdag: kevin var med sin kontakt person och han berättade för honom vad som hänt.

torsdag: vår socialsekreterare ringer mig och säger att lasse har berättat för honom vad som hänt och tycker vi ska åka in till bupakut. och det gör vi. jag lasse och kevin. han läggs in, jag sover också där.

fredag: vi ska till en annan från bup som ska väga och mäta kevin och ta blodtryck och puls. kevin är nu 180,5 cm . hans blodtryck och puls är lite för högt men inget farligt. vi fick permission denna dagen så vi sov hemma.

lördag: vi åkte tillbaks till bup vid 10 och han skrevs ut. sedan åkte vi hem till  erik. vi allihopa åkte ut och handlade gott tillkvällen. sedan åt vi en god middag hemma hos erik som hans kompis lagat. spagetti och köttfärssås. sedan på kvällen spelade vi spel.

vecka 8

lördag: då hade kusin elliott kalas på andys. det var trevligt att träffa mina syskon. alla barnen var under 8 år utom kevin hahahaha men han hade roligt i alla fall. det 12 barn.

efter andys åkte vi till lidl på belveugården och handlade gott till på kvällen, sedan åt vi på burger king mobilia. efter det åkte vi till coop för erik och de skulle handla. sedan åkte vi hem till erik och spelade olika spel fram till 02.20 !! det gör vi nästan varje lördag och det är ganska trevligt. nej nu så är jag klar  :-)

Av paula - 10 februari 2011 20:00

måndag: kevin var hos tandläkaren idag och han hade inga hål! och har aldrig haft. hans tandkött var också fint.

onsdag: jag passade hundarna för det var besiktning av katja och eriks lägenhet. jag hade dom här mellan 9-15. kevin var med lasse.

söndag då var det tvätt dax.


måndag: jag städade hela lägenheten och kevin städade själv sitt eget rum. det gör han alltid nuför  tiden han är tillräckligt stor för det.

söndag: jag tvättade och städade hela lägenheten. fan va tråkig blogg jag har va?? hahaha .  skulle skrivit varje dag istället, men vem fan pallar?? jo du kerstin :-)


vecka 5 hände det inget speciellt.

Ovido - Quiz & Flashcards