Alla inlägg under augusti 2009

Av paula - 31 augusti 2009 19:08

du är gudasänd, endast för mig. jag visste en dag att det skulle komma någon till mig  men visste inte när eller om

Av paula - 18 augusti 2009 22:55

jag glömde 2 grejer. jag tvättade osså alla fönster (måste skryta att jag e duktig´:-) )och såg fringe såklart!!! och har FORTFARANDE inte fått papper från skolan och idag är det tisdag kl 22 57.. ja jag vet att man inte får post på natten!! :-P

Av paula - 14 augusti 2009 18:29

jag är alltid snäll mot dom som är snälla!!! :-)


måndag: jag kontakta min skola angående om jag ska börja igen, och jag börjar på måndag halv 9. jag har 3 kurser framför mig from måndag den 17 augusti- fredagen den 9 oktober, sedan vill jag läsa utvecklingsstörning det är den inriktingen jag vill ha på min utb. den börjar veckan därpå men jag väntar på svar om jag får plats.

jag ringde också kevins skola men det var ingen som svara. hon ringde inte föränn på torsdagen och då sa hon att hon "precis" skulle ringa mig. hon sa också att hon skulle skicka hem papper angående när de skulle börja, och det har fortfarande inte kommit....eleverna på kevins skola börjar en vecka senare för att de kommer inte hem när det är lovdagar och studiedagar mitt i veckan. jag tycker det är dåligt att höra av sig 2 veckor innan de börjar skolan och inte ens fått papper en vecka innan de börjar.

eftersom jag var glad och kär (och är fortfarande) så glömmer man tid och rum, så jag glömde min terapi tid...oups..men men jag har en ny. bara för man har träffat nån och mår bra betyder inte det att man kan "leva på dem" . du måste vara lycklig i dig själv och inte söka lycka hos en man, för om han lämnar vad gör du då? om du inte är lycklig av dig själv? jo wham, bam.. så ligger du där knäckt och vill inte leva mer. nädu.. no moore. eller glömmer bort dina kompisar för du har träffat en kille. vad tror du den säger när du ringer och säger: han har gjort slut, kan jag komma hem till dig? nähä du!! har du inte hört av dig på månader eller år så behöver du inte höra av dig nu heller! och nu menar jag inte män som man är gift med eller män man har barn med. utan killar man är tillsamans med och inte har barn med eller är gift med. ditt barn och dina BRA kompisar finns allltid kvar... no matter what. inte hänga upp sig, eller klistra fast sig för mycket för en man utan dela han med dina vänner. MEN det viktigaste. DITT BARN ÄR ALLTID NUMMER ETT!!

kevin ringde sin pappa. och de bestämde att nu på på söndag den 16 ska han med honom och hans fru och sin lillebror och lilla syster till kevins farmor på kalas. hon blir 52!! ....danne e född -77.

tisdag. var hos soc och lämnade ansökan .kevin var med lasse mellan 13-16.

onsdag: jag tvättade mellan 12-16 sedan vete fan vad vi gjorde hahahaha.

torsdag: tog blod prov kl 8 för att kolla mina värden är bra så jag kan börja med litium, det får jag inte annars. kl 10 stack jag och pucki till FK. jag skulle kolla angående mitt underhåll. jag får inte det och inte soc heller utan det är helt stoppat pga av att kevin går på den skolan. men hans pappa betalar 1200 till skolan....ska kolla upp det. som jag skrev innan, denna dag ringde skolan och vi pratade om starten och bla bla bla.

kevin var med lasse mellan 13-16

hinner tyvärr inte skriva mer. ska se V hehe.

Av paula - 11 augusti 2009 14:13

kevin har lekt med diego idag. de hade dunkgömme. kevins mobil ringde och diego sa nu  har jag hittat dig och då sa kevin men min mobil ringde ju det var därför du hittade mig. då sa diego det gälls också, jag räknar igen men då bara till 25 och hur ska man kunna gömma sig på 25 sekunder? diego och hans komips skulle prata själv och de gick bort och prata och fnissade och tittade på kevin. diegos kompis gick till samma gömställe som kevin och började prata så att han skulle höra dem. när kevin var den som skulle dunka så såg han roberts tröja och dunka honom men då sa diego att ha inte såg honom och han sa att kevin ljög att han hade sett honom. kevin hade dessutom hört dem prata.

idag har jag dammsugit och svabbat hela lägenheten och rengjort badrum.  jag beställde också ett nytt comvic kontant kort så jag kan ha ett till kompis och en till knockout. vi skulle till  mölllefestivalen men vi gick aldrig dit. så klart såg vi "V" . sedan natti natti.

lördag den 25 juli: idag åkte lillasyster kerstin hem till stockholm  :-(.   vi var

på apoteket vad som hände mer har jag ingen aning om hahaha.. jag tror sussie och yasse var här men e inte säker hahahaha.

söndag: idag fyller anneli, min  lillebrors tjej 27 år. jag  skickade bara ett sms och gratta. och fick tillbaks ett svar: tack så mycket , vem e du? hahaha. :-) ja man kan ju inte spara allas nummer hahahaha.

måndag :kevin var med lasse 13-17. lasse lämnade av kevin hos erik där jag var och bara umgicks. sedan följde pucki med hem och hjälpte mig med datorn. sedan lade vi oss, jag och kevin. pucki åkte hem.. den dagen....:-)

måndag. kevin var med lasse mellan 13-14. jag gjorde inget speciellt under dagen. sedan kl 17.30 åkte vi hem till erik och han rensade ut sin gaderob för där fanns massa kläder som var för små för han som kevin kunde få. vi höll på till 21 .30.

han fick: 12 st långärmade tröjor, 6 st knappt använda, som nya. 6 st använda i olika skick men användbara bara lite slitage i muddarna. 3 par svarta jeans och bra skick. 2 till mig och ett par till kevin. 1 par träningbyxer, adidas, sånna som man hade för 20 år sedan som hade knappar längst benen. helt ok utseende, som kevin ska ha till gympan.  12 skjortor. 2 st gick till uff,3 kortärmade, 4 långärmade, 2 helt nya en med slips till och en jeans skjorta. och en senapsgul jeasnaktigt tyg till mig.

18 stycken t-shirt. 4 stycken till mig. 5 st till uff. 3 stycken helt nya som var till mindre barn som yasmine och alex fick. resten till kevin. en helt ny polo till kevin. och jag en helt ny långärmad v ringad tröja som kevin tyckte var "tjejig"  :-). 2 st vårjackor, en gick till uff en behållde vi. 1 vintejacka, fint skick. mer för en vuxen man av tyg och knappar "gå bort" jacka. :-) i par hanskar. 3 mössor som också var bra skick. 4 par kalsonger 3 helt nya. jag vet vad ni tänker... "ett par använda?"  hahaha.. ja kevin väljer ju själv :-)  han hade nog inte tagit dom om de var från uff hahahaha.  i par termobyxor som är typ 20 år gamla.. men de  e ialla fall hela. och ni vet väl alla hur mycket ett par termobyxor kostar till en vuxen man, kevin har lixom inte barnkläder.. han har inte haft det på flera år....:-)  5 par shorts 2 för bad och 3 vanliga.de flesta kläderna var inte "billiga" utan av finare kvalitet och dyrare än vad jag annars själv brukar köpa till kevin eftersom han förstör dem så snabbt. så jag har delat in käderna i "lek kläder" och "icke lekkläder" hahahahaha.  jag ska oxo tillägga att han har fått lite kläder av jan och max också. 2 av mina andra brödrar. och för ni som inte vet har jag 8 syskon HELSYSKON, mycket viktigt att poängtera hahahahahaha. sedan åkte vi hem och jag såg prison break . sedan lade vi oss.

tisdag: va vi gjorde den dagen mer att jag tvättade vet jag inte hahahaha.

onsdag: denna dagen skulle jag och kevin åka till sussie och sova över, men jag blev på dåligt humör så kevin åkte dit själv. jag sa att jag kanske skulle komma senare på kvällen men som vanligt satt man här och surfade och vid 21 började jag känna mig ensam. så då såg jag pucki var online och frågade : vill du prata? han bara jaja okej.. och han var ju osså ensam.. vi snackade och snackade.. och snackade.. sedan körde han hit från trelleborg så han var här vid 02.00 och vi kollade på en skräckis. sedan dess e vi oskiljaktiga  :-)
torsdag: lasse kom och hämtade kevin hos sussie vid 13. Sedan kom kevin hem vid 17 och blev hur glad som helst att pucki var här, han tycker mycket om honom, och jag med :-). och kevin blev ännu gladare när han fattade att vi var tillsammans. han ville sova mellan oss. så sa jag : varför det? för att jag har aldrig sovit mellan två vuxna..... :-(   naww...mitt hjärta bara gjorde ont.. först tänkte jag säga ja.. men hur skulle de se ut med oss 3 i sängen? hahaha. jag o kevin är inte precis små. men jag missade inte fringe inte! sedan sovve vi nog.... tror jag typ. vid 02-03 hahaha. har inte gått och lagt mig före 12 en enda dag under hela sommaren och gått upp innan 12 har jag inte heller gjort många dagar hahahahaha.

fredag: idag fyller katjas mamma nancy 59 år. kevin har vatt med lasse en timme. valle kom kl 13, jag skulle passa han till nästa dag.  och så klart såg jag/vi "V" MEN det blev inte mycket tittande utan jag och pucki snackade under hela tiden, hela nätterna.. :-) jag har aldrig pratat så mycket med en kille förut om allt och inget, i timtal...och att att vi förstod varandra, tänkte likadant och bara "klick" och UTAN sex.

lördag: valleballe hämtades vid 14. sedan hände inte mycket mer än vi alla 3 hade trevligt , jag, kevin och pucki och det har vi haft varje dag sedan han kom in i våra liv :-)

söndag: idag fyller min lillasysters man felix 36 år. skickade ett sms och gratta.  jag har osså dammsugit, svabbat hela lägenheten och städat badrum. shit vad man blir svettig av att städa på sommaren!!!! och jag har ändå öppet överallt och balkong på vid gavel!!! man går ju fan ner 1 kg bara på att göra det !! hahahaha.  tur i oturen att man inte pallar göra det varje dag,  hahahaha.

Av paula - 2 augusti 2009 20:29

måndag den 20 juli: kevin var med lasse mellan 13-17. och medan kevin var borta fixa jag  litta i lägenheten, polcka undan, plocka ihop digital box + typ 15 sladdar och makabär grejer som hörde till, för jag ska sända tillbax den till telia för att abbonemanget har gått ut  och och jag vill inte ha den mer. när kevin kom hem cyklade vi till kroksbäck för att hälsa på kerstin och barnen. vi var hemma vid 21 sedan 22.00 såg jag prison break.

tisdag: jag var hos min teraput och det gick superbra. kl 17 kom lasse och hämtade kevin. de var på bio och såg den nya harry potter filmen.

onsdag. jag tvättade  mellan 8-12. sedan på efter middag kom erik och elliott och vi allihopa bakade kanelbullar. erik och elliott gjorde varsitt kanelhjärta till katja. typ halva degen hahahaha. sedan efter det spelade erik och kevin x-box och jag o elliott byggde lego. det var en mycket trevlig kväll.

torsdag: idag fyllde min lillasyster 30 år. hon hade en stor fest för alla familjemedlemmar och kompisar. jag var inte med för jag fick förhinder men kevin var där hela dagen. jag såg såklart fringe !!!

dagens mående: 8 av 10


Ovido - Quiz & Flashcards