Alla inlägg under mars 2012

Av paula - 30 mars 2012 15:48

lördag den 24 mars. denna dagen tog vi det bara lungt. men vi var på biltéma och köpte cykellampor till mig och kevin. jag var en sväng inne ica maxi ocksdå. vi var en sväng på öb och köpte godis till kvällen.. och så var vi på apoteket. jag och pucki satt och spelade kort halva natten.

söndag: idag är det städdag. vi betalade lite räkningar sean satte pucki lamor på min cykel.

måndag den 26 mars: jag var och tog blodprov. idag börjar jag min praktik. det är i arlöv på en daglig verksamhet. jag ska vara där mellan 9- 13.30 när jag kom hem var det att ta hand om tvätten pucki hade tvättat. sedan åt vi middag. därfter åkte vi hem till e och e och k för att jag skulle passa lilleman medam e och pucki tränade. sedan åkte vi hem vi vid 22 tiden.

tisdag jag var på praktiken sedan hämtade monka från portalen mig. så snackade vi i bilen på vägen hem om hur det går på praKTIKEN. 

onsdag: jag var hos läkaren kl 8 och han skickade mig till aku´ten pga av mitt socker är så högt och mina blodfetter är högt. på sjukhuset undersökte de mig och tog prover och kollade allt . men de sa de kan inget göra så efter 2 timmar fick jag åka hem. det blev ingen praktik denna dagen.

fredag: idag har jag vatt på praktiken, var hemma halv 3. sa hej till kevin sedan skulle ha till stappelbäddsparken med diego. puckli är på väg hem nu . jag ska göra korv stroganoff åt han. men jag gillar inte det så jag ska köpa en falafel. sedan ivkäll kommer e och e hit. vi vuxna ska spela kort och lilleman får hitta på nåt och göra. nejk nu ska jag kolla jobb.


Av paula - 24 mars 2012 02:05

tisdag den 20 : min systerson fyller 11 år idag. vi var och handlade på lidl och sedan handlade vi cigg på nydala. senare på dagen så städade vi. så var denna dagen slut.

onsdagden den 21: dágen började med att jag ringde soc och frågade om lite saker. sedan ring´de jag ögonkliniken för min syn har försämrats de senaste veckorna och jag vill göra en ögonbottenfotografi. men de sa att det var diabetesen som gjorde att jag fått sämre syn. därför att jag inte äter medicinen , men jag har börjat med den igen .

sedan åkte vi och handlade på willys. sedan på kvällen så passade jag e för att e och pucki var och träna och k jobbade.

på kvällen kollade jag jobb på af.

torsdag: jag var hos min terapeut. sedan gick vi till synoptik och skulle fixa nya glasögon. men i och med min syn har förändrats 1 och en halv grad och så snabbt ska det integå på 3 år. vi valde både i allafall en brunröd och rektangulärta bågar. men vi får vämnta tills mitt socker har stabiliserats så att min syn inte förändras.

fredag: idag tog jag det bara lungt. kevin var med lasse. på klvällen var vi hos e och spelade kort. nu ska jag lägga mig go natt.

Av paula - 20 mars 2012 18:36

fredag den 16 mars. denna dagen började med att jag gick hem till e, e och k och hämtade lilleman, sedan gick vi hem till farmor/mormor för att e och pucki skulle träna. där år vi bullar och sedan var vi på lekplatsen en stund. sedan gick vi upp och fikade lite till hahahaha. kort där efter gick vi hem till lilleman e och pucki var där för de var färdiga med träningen. där satt vi vuxna och spelade lite kort. vi gick hem vid 16 tiden. vi åkte och handlade mat och kevin var med lasse. nu har jag inte mer och skriva om denna dagen :-)

lördag den 17. denna dagen tillbringade vi med e, e och k. vi åt på kinarestaurang  buffe 79 inklusive glass och pannkakor :-) kevin var hela dagen med diego så honom såg vi inte mycket av. på kvällen spela vi ett par nya spel som e hade köpt. sedan blev det film och gott i gott. filmen heter night of the living dead re-animation vilket jävla skit hahahaha. e byggde lego och spelade dataspel. de gick hem vid halv 2 tiden.

söndag: då var vi på kalas i skurup för kallae . hand fyllde 11 år , vi gav honom en hundralapp i ett kuvär. det hölls på en skola i skurup inte hemma hos föräldrarna. det bjöds på hemmalagade bullar som var supergoa. saft, kakor och godispåse till barnen. killarna/männen spelade bandy. det var riktigt trevligt.

måndag: jag var portalen och vi åkte till en daglig versamhet för utvecklingsstörda. det är min nya praktik plats. hon som var chefen där ville ha mig och jag vill också vara det. monica från portalen rinde i morse och sa det (tisdag). därfter så blev det middag från runda grillen och tvätta . sedan tog vi det lungt på kvällen.

Av paula - 15 mars 2012 23:26

måndag den 12 mars: denna dagen så städade vi hela lägenheten tråkigt men det måste ju göras :-). vi skickade in kevins x-box 360 spel till gamereplay så de köper dem, det är ett ställe som köper och säljer tv spel. varför vi skickade in dem var för att vi skulle få playstation 3 billigare han ska få det när han fyller år. '

jag sökte också 11 jobb inom lss, äldreomsorgen och missbrukare.

sedan på kvällen så tvättade jag. så var denna dag slut :-)

tisdag den 13 mars:  vi var hos mámma och hälsade på och vi hade en kass med mat till henne också, hon blir lika glad varje gång hahahaha. därefter var vi på lidl och handlade lite. sedan var vi på apoteket. på kvällen tog vi det bara lungt.

onsdagen dden 14 mars: denna dagen slappade jag bara. pucki körde sin farmor till frissan, han e snäll han. kevin var med lasse på kvällen.

torsdag: jag var på besök hos monika på portalen. därfter åkte vi 6 st från portalen till torups statar museum. det handlade om gamla huslängor från 1800 talet och hur männis´kor levde under början av 1900 talet. de hade höns och en gris osså hahahaha. när jag kom hem gjorde jag middag och sedan kom e och e. vi vuxna spelade som vanligt kort och barnen data. '

'nästa gång jag skriver är på söndag . so long :-)

Av paula - 12 mars 2012 14:17

tisdagen den 6 mars. jag var hos min teraput, vi ska träffas varannan vecka så jag kan prata av mig. sedan ringde jag till gamereplay, kevin sk asälja sina spel och vi ska köpa en playstation 3 till honom när han fyller år. vi har också kollat upp ung i sommar. då kan alla mellan 16- 19 år få ett sommar jobb. vi ska det till kevin, vi ska försöka få det nere på ica. men vi för söka "barn med särskillda behov". det hjälper syokonsulenten på hans skola oss med.

jag har också pratat med kevins läkare om hans medicin. han har ju ont i magen och är kass i magen ibland och läkaren sa att det kan vatra biverkningar. så vi har börjat dra ner på den, och han kanske ska ha få en annan sort.

onsdag: pucki var hos sin pappa många timmar och hjälpte honom med datorn. jag var hos monica på portalen och hon berättade att det finns ingen plats på daglig verksamhet. så hon ska leta på lss boenden´till mig.

torsdag: denna dagen var vin ute och flängde. det började med att vi åkte till engelbreksboden och köpte en klänning till nova.  sedan lämnade vi ansökan. därefter åkte vi till dressman på caroli, jag gick själv in . jag köpte en tishirt för det presentkort jag ficvk av e och e och k på min födelsedag. 200 spänn för ´rn tishirt!!!! fy fan va dyrt. det blev en grå med text på framsidan. sedan åkte vi till apoteket och hämtade medicin till pucki och kevin. därefter åkte vi till lidl och handlade sedan åte vi hem!!!

fredag: pucki och e skulle träna vid halv ´2 så jag passade e. sedan på kväöllen var vi bjudna till puckis lillasyter emma för hennes dotter fyllde 2 år i torsdags.

lördag: på lördag tog jag det bara lungt. pucki stack tidigt till e. jag och kevin var hemma. e hämtade oss kl halv 5 seedan åkte vi till netto och handlade sedan till lidl.. därefter käkade vi hämtpizza . sedan på kvällen spelad3 jag pucki k och e kort . vi såg en film osså. vi var inte hemma föränn närmare 3.

söndag: pucki följde med erik och köpte ny mobil. jag tog ett lång bad. kevin spelade data. och sedan på eftermiddagen gjorde vi inget spoecillt mer änm spalde kort och åt middag. och sist men inte minst min lillasyster fick sin son 22.35 grattis syster yster. :-)

Av paula - 4 mars 2012 23:08

fredag den 2 mars: pucki stack vid 9 tiden på morgonen och tränade med e. när han kom hem vilade han lite sedan vid 14 tiden stack vi till lidl. där handlade vi lite mat och kakor till mitt kalas. därefter stack vi till ica maxi och handlade lite till mat. jag var inne själv för pucki orkade inte gå, han blivit sämre i sin MS  :-(..

när vi kom hem så lagade jag hamburgare med pommes och det var gott! :-) på kvällentog vi det bara lungt.

lördag: dagen börjar med att jag går upp vid 11 tiden och börjar diska. sedan gick jag ner och handlade mjölk som vi skulle ha till kaffet. sedan kom hans pappa nere på gata och lämnade en present, de kúnde inte stanna tyvärr. sedan sminkade jag mig. sedan kom mamma e , e och k. av min mamma fick jag 300 kr. och av e, e och k fick 200 kr på dressman, ja jag vet det är en herraffär men det enda enda stället jag kan köpa t-shirt stora nog till mig.av pucki och kevin fick 2 stora och 2 små doftljus. ett chocklad , 2 godisstänger ett stort gem som är en magnet. av puckis pappa fick jag sängkläder. när alla kommit så käkade vi kakor så det står härliga till om det :-) max, annelie och joel kom också på besök. sedan efter kalaset så körde vi till lidl och handlade lite gott gott. vi körde mamma hem också . e,e och k handlade på coop. sedan när vi kom tilllbaks blev det middag. jag och k lagade pasta med ostsås med bacon i.  e,e och k hade handlat efterrätt fast det var jag som fyllde år, det var ploppglassar, de var mycket goda. sedan på kvällen och natten såg vi 2 filmer och spelade kort. e, och kevin spelade data. men lill e somnade i vårt sovrum vid 23 tiden. e och e och k gick inte hem föränn halv 4!!! hahahaha.

söndag: idag blir jag 37 år... så jävla gammal..snart 40 ju... jaja i alla fall. idag har tvättat en jävla massa 3 ikea kassar fulla. vi har också skickat inbjudningar till kevins kalas till familj och vänner. kevin gick och la sig redn halv 9 hade msåte varit trött. han mådde inte bra heller, han måddeilla och hade huvudvärk + han var ledsen för han inte har några kompisar...stackarn..tycker så jävla synd om honom. jag försöker få han till att snacka med kompisar i skola och byta telefonnummer.... men han gör det inte..jag mår dåligt när han mår dåligt.... jaja nu ska jag kolla på tv och kolla facebook hej då. 

Av paula - 1 mars 2012 21:09

lördag den 25 februari: min lillebor e har fått av min lillebor m som jobbar på en bilverkstad en upprustning av bilen. polera både utsida och insida, som födelsedagspresent. bilen blev mycket fin och glänse som attan :-). pucki följde med e dit idag och fick det gjort. sedan på eftermiddagagen åt vi alla på bk, det var mycket gott. sedan på kvällen var vi alla hemma hos e. vi vuxna spelade spel och barnen spelade data. det blev sent , vi var inte hemma föränn närmare 3 på natten.

söndag: den 26: lilleman e hade kalas på leo. vi vuxna satt i cafeterian och snackade och barnen lekte för fullt. han fick många fina presenter, vi gav honom en halskedja med ett hängsmycke med bokstaven e, vi gav han ett extra halsband också om det andra skulle gå sönder. vi hade ändå det liggande hemma och det passar ingen av oss 3.

måndag: då mådde jag jättedåligt så pucki fick ta tvätten´. jag låg i sängen hela dagen och det gjorde jag i tisdags och onsdags också.

torsdag: idag mår jag bättre . jag har varit hos läkaren och snackat med han, pucki var med. det blev ändring av medicinen nu ska jag ta hela dosen på kvällen i stället för en på morgonen och en på kvällen. vi snackade om att bli gravida också , och den medicin jag äter nu kan också vara farlig för den kan ge missbildningar men både jag pucki och läkaren är övernens om att jag måste äta någon för att kunna leva normalt. man måste överväga det goda och det dåliga och det har vi gjort.läkaren har haft en patient som gick hela graviditeten med denna medicin och det blev inget fel på barnet. det finns tyvärr ingen psykofarmika som är ofarlig för ett foster.

sedan åkte vi och hämtade ut medicin. därefter efter blev det middag med burgare och pommes  mums! :-) sedan drog jag fram spisen och rengjorde där bakom + framsidan, rengjorde under vasken, tvättade av mikron och tvättade av spegeln och rutorna i hallen, dessa saker gör jag en gång i månaden. nu på kvällen har vi bara tagit det lungt och spelat lite kort och kevin kollat på tv. nu ska jag bada ha det! vi ses ! :-)

Ovido - Quiz & Flashcards