Alla inlägg under juni 2010

Av paula - 29 juni 2010 01:02

fredag: midsommarafton ! jag och pucki var hemma hos ett par kompisar till erik och katja. där vi grillade kotletter och karré. vi spelade osså poker och åt en god efterätt som tjejen vi var hos hade bakat, en daimpaj, mums!! sedan bjöds det på ostbågar, chips och godis. vi var inte hemma föränn 02.10

söndag: kusinerna tea och morgan fyller 8 år idag!!!

vi gick upp tidigt redan vid 8. vi skulle hämta kevin vid halv 11. väl frammme i osby slängde vi in kevins väskor. kollot hade gått jätte bra båda veckorna. och det är jag glad och stolt över att kevin varit borta hemifrån i 2 veckor utan problem !!:-) direkt efter vi hämtat kevin körde vi till malmö och hookade upp oss med erik och company osså körde vi till oxie på kalas.

kalaset var trevligt. det bjöds på scones och till efterätt fick man budapest som pernilla själv bakat. sedan bar det av hemåt.

väl hemma väntade tvätten.

det var allt för denna veckan!! :-)

Av paula - 19 juni 2010 19:15

måndag: vi var och lämnade kevin på kollo. det ligger i närheten av osby, 13 mil dit så det tog 1 och en halv timme att köra dit. när vi väl var framme ville kevin bada direkt.. brrrr . precis utanför huset där dom bor ligger en stor brygga och det är lursjön som ligger där. sedan åkte vi hem.

tisdag. tog det lungt. vi spelade jannek hemma hos erik på kvällen.

onsdag: var i klagssam med erik med familj vissade badade men inte alla.  vi grillade hamburgare. sedan åkte vi hem till erik och spelade jannek.

fredag: köpte lite presenter till ingela och jocke och pucki . han fyller år den 1 juli. pucki var och besiktade bilen. den blev i godkänd, där är fullt med rost i underredet. och så  var vi så klart hos erik och spelade jannek hahahaha.

lördag: idag fyller kevins kusin min sysrerson simon 6 år!.

jag har städat hela lägenheten medan pucki var hos sin kusin jonny och fixade hans dator. också fixade jag presenter till tvilligarna.


forsättning följer på söndag kväll.

Av paula - 19 juni 2010 19:08

tisdag: min systerson tog studenten så vi var där och firade.

torsdag. var och tog bort några knutor på halsen och bröstet. ska beställa ny tid till att ta bort fler.

fredag: vi var på en skola och träffade lärarna. en skola för barn med autism. hon ringde mig några dar senare och sa att de ville inte ta emot kevin, så nu är det bara att leta efter ett annat alternativ.

lördag. min lillbrors påg joel hade dop.

söndag: vi var på ikea med erik och gänget. vi handlade allrikar för vi har slagit i sönder 5 st och behövede nya. sedan på kvällen packade vi kevins väska för kevin skulle till kollo på måndag.

Av paula - 7 juni 2010 00:22

måndag: jag, pucki, kevin, en tjej från socialen, 2 stycken från habiliteringen och rektorn på eriksfältskolan har haft ett möte angående vad som ska hända med kevin till hösten. på tisdag den 8 juni ska vi till en skola som heter olympen det är för barn med olika autistiska drag. därefter får skolan tänka efter och se om kevin passar in i målgruppen och de anser att han passar på skolan. det är mycket svårt att hitta en bra skola till honom eftersom han har de 4 senaste läsåren byt skola 3 ggr pga av de inte kan ta hand om honom eller vågar inte ha kvar honom. jag kommer skriva uppföljese sedan så fort jag vet nåt.

tisdag: idag lämnade vi tillbaks hobbe vi har haft han 3 dagar. vi ville inte ha han kvar eftersom han bajsade på golvet din lilla filuren!!! vi var och handlade 2 par shorts till kevin. och det ena paret sprack första dagen han hade dom!!! så nu ska jag tillbaks och byta ut det andra paret till 2 stl större.

onsdag: jag har mailat runt till mina syskon (utom dig bedabeda) om någon skulle kunna vara stödfamilj till kevin under tiden hans kontaktperson har semester. och dagen efter jag skickat mailet ringer min stora syster ingela och säger att hon gärna vill vara det!!! :-) det gjorde mig sååå glad!!:-) fast hon själv har 3 pågar så ställer hon ändå upp!! :-)

torsdag: vi var på bup med kevin hans blodtryck är väldigt högt och hon tog det 2 ggr men det vara lika högt andra gången. så jag ska ringa ner till kevins gamla skola och prata med ssk där om hon kan ta det.

fredag: anna neergard blir 38 år!! det är min lillasysters mans storebrors fru.

lördag: jag dammsög och svabba lägenhet. jag pucki, kevin och kevins kompis diego, vi åkte tilll klagshamn. kevin var den enda som badade hahahaha. jag och pucki spelade kort. det var härligt!! :-)

söndag: fortsatte städa lägenheten.  sedan tvättade vi. sedan kom sussie och barnen. jag och sussie gjorde 3 olika pizzor till middag och pizzabullar!! :-) sedan gick vi ut och var ute 1-2 timmar sedan gick de hem vid 8. sedan har vi inte gjort mycket mer än kollat på film och slappat. nu ska jag kolla litta jobb. haaaaaaj

Ovido - Quiz & Flashcards