Alla inlägg under april 2012

Av paula - 24 april 2012 18:26

torsdag den 19 april: idag efter praktik åkte vi och häslade på mamma för att se hur hon mådde. honmådde bättre men såg fortfrande fruktansvärd ut i ansiktet. vi lämnade våra matrester ti´ll henne som vanligt. sedan därfeter åkte vi och handlade mat på citygross. sedan på kvällen betalade vi räkningar sedan var denna dagen slut.

fredag: efter praktiken åkte jag till monika på portalen.  vi snackade om hur det går på praktiken och hur jag mår om  min familj mår osv. sedan på kvällen åkte vi till e och e och spelade kort.

lördag: vi tillbringade hela dagen i gummanstorp hos puckis kusins mamma. det var jätttrevligt. de bor på landet och har en stor mölla på tomten. vi var 15 stycken, e var grillmästaren :-). det var massor av kött och korvar som blev över då kan ni tänka er hur mycket han stekte!!! sedan på kvällen åkte vi hem till oss. jag och k hämtade våra mödrar från en opera de sett som varat i 5 timmar!!! suck..hur orkar man sitta så länge?..det var ju pauser men ändå...sedan på kvällen kollade vi på film. e och e och pucki satt och somnade så de gick hem vid 2 tiden.

söndag: didag har vi varit och handlat jeans till pucki på engelkbrecksboden. sedan därefter städade vi.

tisdag: idag har jag varit hos läkaren och mitt sockér har sjunkit och jag har gått ner 1 kg till nu har jag gått ner 8 kg detta året. nu håller vi på att tvätta och snart e ju dagen slut. vi hörs haj.

Av paula - 18 april 2012 21:29

lördag den 7 april: idag har vi haft kalas för kevin. jag , pucki, mamma, puckis mamma och styvpappa, lillasyster och man och puckis pappa la ihop till ett playstation 3. resten fick han pengar av. vi bjöd på kakor och glass med grädde maränge och chokladsås.

på kvällen så spelade vi kort med e och k och barnen spelade playstation och data. vi åt gott och kollade på film på kvällen.

söndag. vi var hos e k och e jag kommer tyvärr inte ihåg vad vi gjorde men vi vuxna spelade nog koet och barnen spelade data.

måndag: idag var man ledig och så tvättade vi :-)

tisdag: jag var hos diabetessjuksköterska på morgonen innan jobb vi skulle kolla mitt socker och min vikt. kl 15 var jag hos min terapeut.

torsdag: jag var och tog blodprov innan jag åkte till jobb. sedan efter jobb var jag hos läkaren och min blodfetter hade sjunkit rejält så han var nöjd och sa tt det var ingen fara längre att jag kunde´få bukspottinflammation.

fredag: fredga den 13 ja, inget hände mig alla fall och tur var väöl det :-)

lördag : vi var hemma hos e , k och e och vi kolla på film åt gott och sperlade kort och barnen spelade data.

söndag: mamma ramlade och slog sig rejält hemma på max gata. jag och erik åkte till akuten med henne och var där från 18 - 0030.. det var drygt men vad gör man inte för sin mamma.

måndag: efter jobb var jag hos diabetes sjuksköterska, vi kolla mitt socker vägde mig och snacka om vad jag skulle äta och inte skulle äta. sedan på kvällen passade jag elliott när pucki och e tränade.

tisdag>: idag efter jobb så var jag på en arbetsintervju jobbet var på ett ålderdomshem. efter jobb så stod det tvätt på schemat och städning när jag kom hem. jag var ganska mör sedan på kvällen.

onsdag: efter praktiken var jag inne på apoteket på nydála behövde ny diabetes medicin. därefter var det middag, hamburgare och pommes. sedan stack pucki till e och höll han sällskap när han tränade. pucki har inte tränat på längre för han är så kass i benet att han kan knappt gå . sedan rengjorde jag kylen lite för vi ska handla mat i morron och dpå vill jag den ska bara ren. jag har också sökt två jobb idag inom vården. och  nu sitter jag här. men nu ska jag avsluta för jag ska kolla bloggar och facebook :-) so long bye

Av paula - 6 april 2012 23:59

lördag den 31. jag och några av  mina syskon hjälpte min storasyster att flytta. det var rätt mycket men vi var många så det gick rätt snabbt. när vi var färdiga så bjöd hon på bullar läsk och en kaka. på kvällen var vi med e,e och k vi vuxna spelade som vanligt och andra spel och vi kollade på film. barnen spelade data.

söndag: denna dagen stod det städa på schemat sedan fixade jag tvätten inför morgon dagen sedan slappade vi på kvällen.

måndag: vi tvättade på eftermiddagen. jag och kevin var på möte på bup, och vi snackade om bråket i skolan och att han ska ha kortare dagar. jag ringde också runt till de som inte svarat om de kommer på kalaset eller inte. sedan städade jag köket, spis på fram och bakom, mikro och under vasken det gör jag en gång i månaden för jag vill ha rent och snyggt.

tisdag: idag hämtade vi kevins playstation 3 !! vi gömde det under sängen till morgondagen. jag tvättade också fönsterna idag, men den nya skrapan var värdelös blev en massa streck. sedan dammade jag hela lägenheten jag hatar att göra det är så jävla tråkigt.

onsdag: jag var hos läkaren för han är väldigt orolig för mig för mitt socker är högt om mina blodfetter är jättehöga. när de är höga så kan man få inflammation i bukspottskörteln. jag har fått ännu en ny diabetesmedicin som gör att man inte är så hungrig och ger mättnadskänsla , det är ju bra! jag har gått ner 3 kg den senaste veckán. :-) jag har också börjat med schaker en till frukost en till middag och sedan äter jag midddag på kvällen och så till kvällsmat någon frukt eller 2 knäckebröd.  idag fyllde min son 16 år, jag kan inte fatta att det var 16 år sedan jag fick honom!! tiden går snabbt.

på eftermiddagen var jag hos diabetes ssk hon tog ultraljud av pulsen på mina fötter. det måste man göra varje år om man har diabetes för att blodkärlen blir trängre av diabetes. och så stack hon mig på tårna med en plast pinne för att vi skulle se så jag hade all känseln kvar i mina fötter.

torsdag: denna dagen handlade vi allt till kalaset. jag bakade också chokladbollar och kokoskakor.

fredag: idag har jag bakat kärlksmums och kanelbullar. sedan har vi städat. yasmine sover över till i morgon.jag har också sökt några jobb. nej nu ská jag kolla bloggar och fácebook. :-)

Ovido - Quiz & Flashcards