Alla inlägg under maj 2012

Av paula - 31 maj 2012 18:02

fredag den 25 maj : kl 8 15 var jag på diabetesscreening för ögonen. sedan på eftermiddagen var det möte på soc angående kevin och hans kontaktperson om de skulle förlöänga kontraktet. efter det tog jag ut medicin sedan på kvällen var vi hos max och bara chillade.

lördag: vi var hos min bror max och grillade min lillebor e och hans familj varbockså med. vi spelade kub boch hade trevligt. vid 21 snåret åkte vi och e och hans familj hem till dom och där kollade vi på film och åt gott.

söndag: det var ju morsdag så vi åkte hem till mamma och firade henne. vi gav henne fotkräm, hon vill ju ha nåt "man  har anväöndning för" :-). på kvällen åkte vi hem till k mamma och spelade kubb.

måndag: ja det enda jag gjorde som var till nytta var att tvättta hahahaha.

tisdag: kevin åker till lalandia med skolan.

onsdag: vi var hos mamma och lämnade mat. sedan satt vi och snackade skit en stund. vid halv 12 på kvällen kom kevin hem för han mådde inte bra, han skulle ha stannat till torsdag.

torsdag: idag har vi varit och handlat på willys. sedan lagade jag middag. efter det så dammade vi och städade kevins rum. fy fan var där var skititgt. godispapper överallt. men där blev fint!! :-) slutr för idag :-)

Av paula - 24 maj 2012 22:22

torsdag den 10 maj: idag hade vi möte på bup vi pratade om kevin, o´m hur det har gått i skolan osv. sedan var jag hos läkaren, mina sockervärden har gått ner samma som mina blodfetter. sedan var jag en sväng hos mamma.

lördag den 12 maj: vi var hos mamma och åt koldolmar kevin och e fick korv. det var trevligt. sedan på kvällen hängde vi med e , e och k.

söndag: denna dagen hade kevins kompis fest för han fyllde år så kevin var där. vi var hemma och städade. på kvällen sökte jag lite jobb.

måndag: idag var en lugn dag vi bara tvättade.

tisdag: jag var hos ssk och tog socker och långtidsblodsocker allt såg bra ut. jag har gått ner minst 5 kg detta året. kevi var med lasse.

onsdag: idag fyller min storasyster 42 år. jag kommer inte ihåg vad vi gjorde denna dagen hahaha

lördag den 19 maj: vi var med e , e och k,  vi var hemma hos oss och spelade spel. käkade gott och kollade på film. som vi gör varje lördag :-)

söndag: idag har vi städat sedan på eftermiddagen/kvällen var vi hos max och myste i trädgården och spelade kubb.

måndag: ja jag gjorde inte så mycket mer än var på portalen hos monika och sedan på kvällen tvättade jag.

tidag: jag var hemma hos katja , vi färgade håret, hon färgade sitt hår lite ljusare kopparaktigt och jag färgade mitt till chokladbrunt :-)

onsdag: jag var hos min terapeut och min handläggare från portalen var med. vi snackade om hur jag mådde och om framtida praktik. sedan gick/åkte jag och pucki till apoteket. sedan vid 15 tiden kom kévins rektor hit och vi pratde om hur det går i skolan.  han kommer inte få många betyg , han har vatt borta mer än han vatt i skolan men han har lärt sig mer batt kunna sitta med andra i klass´rummet.

torsdag den 24: idag har jag varit hos läkaren. vi berättade att vi ville skaffa barn igen men han sa vi fick vänta lite till tills mitt socker blir 5,6 det ligger på runt 7 nu. och nu sitter jag här. jag ska söka lite jobb också nu i kväll. vi ses ha det :-)

Av paula - 8 maj 2012 21:55

onsdag den 25 april: jag har passat e för e och pucki var och tränade idag.

torsdag den 26 april: idag har vi vatt och handlat mat och kevin var med lasse.

lördag den 28 : kevin har varit med lasse. på kvällen var vi hos e , e och k. vi spelade som vanligt kort och såg en film, vi åt gott också på bk och sedan gotter på kvällen >:-)

söndag den 29: idag har vi bara tagit det lungt och tvättat.

måndag den 30. kevin har varit ledig från skolan. jag har städat lägenheten. på kvällen var vi med e, e och k i pildammarna och kollade på brasan.

tisdag den 1 maj: både jag pucki och kevin var lediga så vi åkte hem till e, e och k och grillade och spelade kubb k mamma var också med. det var trevligt men fan vilken tid kubb tar!!!!

onsdag den 3 maj: jag var och avslutade min praktik i arlöv. men hon ska nog ordna én ny till mig på myrorna eller emaus.

torsdag: jag var hos diabetessjuksköterskan idag och allt såg bra ut.

lördag: e och e kom hit vid halv 12 tiden och vi alla gick ut en stund på lekplatsen. sedan när vi kom upp så chillade vi lite sedan åkte vi till lamare och åt pizza och någon åt kebab tallrik. k jobbade. efter lamare åkte vi hem till oss och spelade kort och barnen spelade playstation. k kom vid 23 tiden så satte vi på en film. tinker soldier spy. ingen gillade den förutom e så klart hahahaha

söndag: denna dagen så städade vi sedan åkte vi och handlade mat på ica maxi. jag sökte 2 jobb också. e och e var här på kvällen.

måndag den 7 : på morgonen var jag och tog blodprov. på eftermiddagen var hos synoptik och beställde nya glasögon. sedan på eftermiddag/kvällen tvättade jag.

tisdag: idag har jag varit hos min terapeut. jag har också rengjort bakom spisen och framsidan. jag var tvungen att spruta in skumrengöring i´ugnen som jag sedan ska städa bort i morgon därför jag tappade potatisgratäng på locket för ett par dagar sedan och det har torkar in :-(.. och nu bloggar jag och nu ska jag sluta hej då :-)

Ovido - Quiz & Flashcards