Alla inlägg under maj 2010

Av paula - 31 maj 2010 23:59

ingela:  det är klart det slinker ner när jag göder pucki!!! förstår du nu hur svårt det är att banta om en ska gödas?

måndag: jag var och låna e bok som heter sofies värld en filosofi bok från grekerna flera hundra år innan jesus födelse och fram till idag. men de har gjort den till en novell en riktig berättelse om en flicka som får filosofikurser i brevlådan av en okänd man. hon får 2 kuvert om dagen med tryckta blad o olika filosofer . mycket bra mycet man tänker på när man läser den. rekomenderas stark. detta är andra gången jag läser den. jag läste den för 11 år sedan när jag gick på kvarnby och hade filosofi .

jag har osså tvättat sofforna med skinntvål, vicket jävla projekt. sedan skulle man putsa den torra osså men en torr handuk  suck....

sedan damma jag hela lägenheten

tisdag: jag pucki och puckis pappa var på en föreläsning om MS. det blev lite tårar i ögonen på oss alla tre under föreläsningen. det är ingen rolig sjukdom.

onsdag: idag är det MS-dagen runt om i hela världen.

en lss handläggare var här för vi skulle söka en kolloplats till kevin. och han fick det beviljat. kollot kostar 3212 kr om DAGEN!! själv får jag betala 120 kr om dagen. det är 2 veckor.

sedan tvättade vi och var på citygross. kevin var med lasse.

torsdag : hände inte mycket men jag och kevin tränade fast olika pass.

fredag: nada.

lördag: jag och pucki firade 10 månader!! :-) kevi var med lasse. på kvällen var vi hos erik och spelade poker. sedan tog vi hobbe med hem :-)

söndag: det var mors dag. kevin åkte till mamma och firade lite jag tog det bara lungt och pucki med.

Av paula - 24 maj 2010 22:13

måndag: vi har varit med kevin och tagit blodprov. vi fick sätta på emlasalva 1 timme innan så armvecket skulle bedövas, för annars vägrade han ta blodprov. när vi väl var där och de stuckit in nålen spände han sig så mycket att det inte kom ut något blod. det var för han var rädd stackarn..:-(... så de fick luta stolen bakåt så han kunde slappna av och då gick det bättre. han sa sedan att det var inte så farligt och gjorde inte ont. vilken tur!!!

pucki var hos dietist och fick med sig två foldrar på hur man GÅR UPP i vikt. jag försöker göda han med kakor, choklad och godis men han går inte upp ett hekto. jag har gått upp 5 kilo den senaste månaden , kevin också....shit asså...det är för vi äter medicin inte bara men till en viss del.

och max var snäll och lagade kevins punktering!!!

tisdag: newsec var här och skulle kolla badrummet så där inte var mögel. vi fick en ny toalett, igen, den andra jag har fått på de 11 åren jag bott här. sedan tätade han badrumstapeterna för antisimex sa att han skulle göra det.

 vi var och grillade korv hos max :-) mamma var där också och några av annelies kompisar. annelies bror kom med ved till max en himla massa! det är ju bra för det är dyrt.

onsdag: vi var runt i stan och gjorde massa ärenden 6 timmar körde vi runt !!!så vi var ganska möra på kvällen.kevin var på bio med lasse och såg den nya filmen: prince of persia, kevin sa att det en kärleksfilm men den var ändå bra. jag och pucki tog det lungt.

torsdag: jag var hos en doktor för min diabetes, hon kolla allt möjligt, hjärta, lungor, känseln i fötterna, blodtryck,puls tog blod prov, jag ska lämna urinprov. frågade hur jag sov om jag hade andningsuppehåll, hur och när jag känner av min diabetes. etc. man ska gå till doktorn och sjuksköterska i gång om året så det blir 6 månader mellan besöken.

kevin var på rehab för samtal. jag lämnade mina böcker. både jag och pucki var på af. sedan var vi på nerulogen och träffade arbetsterapuet och sjukgymnast. dt varde i över 1 timme......sedan hämtade vi kevins medicin.

på kvällen var vi hos erik och spelade janek vi gick + - 0.

fredag: slappade.

lördag: vi var på skopunkten. jag handalde 1 par finskor och sandaler, pucki köpte gympadojjor och gloggs, kevin köpte gympadojjor och sandaler. sedan åkte vi till jägersrocentrum och jag gick till kappahl och kevin till game och pucki til jula. jag köpte 2 par short ala mc hammer  jag hade 2 kuponger med 25 % rabatt, kevin köpte ett spel  han hade 100 kr i presentkort.

väl hemma så kom sussie och yasmine. jag lagade lasagne till oss alla, sedan hade sussie chokladpudding med som vi åt som efterätt. yasmine sov över.

söndag: jag dammsög och svabbade lägenheten. kevin och yasse spelade som vanligt :-). pucki med hahahaa  nä han rengjorde fakiskt vask och toalett efter mina order hahahahahaa. sedan gjorde jag kyckling curry gryta. det var sådär...inte min grej. inte puckis heller hahaaha kevin han äter allt!! allt e gott enligt honom!! :-)

på kvällen var jag hemma hos mamma och kevin och pucki hemma.

Av paula - 17 maj 2010 23:54

måndag: jag ringde till personalen för kaspers kollo. det är ett kollo för barn som har NP funktionshinder. så kevin ska på kollo i lövestad, nära osby bredvid lursjön. han ska vara där 14juni - den 27 juni. jag ska ansöka om det hos lss handläggaren och hopas hon beviljar det. det tror jag inte blir några problem för han har ingen annan hjälp från lss. det kommer bli 5 barn med liknande.

kevin var med sin stödperson lasse, han har fått 5 timmar i veckan beviljat med honom.

onsdag: jag mailade min lärare att jag ska hoppa av skolan mitt psyke klarar inte av att jobba 100 %. ska kontakta min doktor för sjukskrivning och för arbetsträning. jävligt bull men så är det, jag är mycket sjuk och instabil och vill bara jobba halvtid. 

vi passade elliott på natten

fredag: jag började tvätta 8.00  kl 10 på förmiddagen var jag i stan och handlade ett par shorts och en klänning det var 25% rea hela dagen. pucki tog hand om resten av tvätten.  efter det var på cura kliniken med kevins hals och scanna den, hans sköldkörtlar är förstorade lite grand. efter det ökte vi till öb och handlade sedan handlade vi mat med hem från lamare. sedan till sf och köpte en 100 kr present kort till kevins kompis. ica maxi också handlade.kevins kompis fyllde 15 år kevin var uppe hela natten och kom inte hem föränn 9 på  lördagsmorgonen och sov hela dagen. på kvällen tog jag och pucki det lungt vi var ganska trött efter allt spring hela dagen.

lördag: min systerson fyller 8 år idag! och puckis syster fyller 24!!!

söndag: min stora syter fyller 40 år idag!!!

Av paula - 9 maj 2010 21:55

måndag: jag var hos läkaren angående mina utväxter/knutor på halsen, hon sa det var GAMMELVÅRTOR!!!!!ÄHHHHHHHHHHHHHHHHH. och man får det mer om man är överviktig. jag väntar på en operation.  de kommer bedöva de stora men inte de små !!!!  de skär bort dem. jag kommer bara ta bort de stora. läkaren rekommenderade mig att INTE ta bort dem för de växer ut igen....och fler och fler , det har jag själv märkt. men jag vill ända ta bort dem hela tiden i resten av mitt liv. jag ska fråga henne om det går med vårtmedel.

idag firade min storebror jag 13 årig bröloppsdag med sin fru pernilla!


söndag: idag rengjorde vi bilen, dammsög alla säten och golv +  bagageluckan. kevin pusade alla fönster innifrån och tvättade av dörrarna. sist körde vi igenom biltvätten . sedan lagade jag middag, indiskt kyckling gryta men en indisk krydda som heter garam masal och det blev INTE gott. jag gillar inte smak, av kanel, spiskummin, koriander, kardemumma,svartpeppar,nejlikor och cayennepepper. det smakade för sött, pepparksaktigt, fast ändå starkt, inte stark så man blir törstig utan smaken sítter fortfarande på tungan fast jag bara åt en tugga och år en falafel istället. så använda INTE denna krydda om du INTE gillar sånna här blandningar!!! och sedan gjorde jag något gott o gott medan jag gjorde middagen    pernillas cheesecake!!!!! den ska vi mumsa på nu!! natti ha det gott alla där ute!!!

Av paula - 3 maj 2010 21:41

denna veckan har jag och pucki målat om köket i vitt både väggar och tack :-). vi plockade ner kupan på usuget men nu får vi inte tillbaks kupan .....:-( dettog 3-4 dagar att bli klart...tillslut var man less på det.men vi gjorde massa nybörjar fel så det var därför.

enpsykolog student som skulle göra en uppsats har intervuat mig och kevin angående hur det är att ha aspeger och ha ett barn med asperger. jag har läst lite i den bara det om kevin och mig det var roligt.den var på 80 sidor så jag orakde inte läsa allt.

jag har också slutat med 2 mediciner och börjat med en annan i stället.

på torsdagen firade jag och pucki 9 månader. 

på valborg gjorde vi inget, jag bakade bullar istället och det var gott med himmabagade bullar!!'

på fredagen var kevin lite med cecilia det är barnet i den fosterfamilj kevin bodde i.

i lördes var en polare här som jag inte sett på över 3 år.

i söndes kom hon igen och sussie och yasmine med.

Ovido - Quiz & Flashcards