Alla inlägg under september 2009

Av paula - 30 september 2009 04:15

måndag: kevin hämtades kl 10.00 och sov på almaröd.

jag köpte en fotkräm på ica som var helt jävla värdelös. kerstin, mamma, den krämen ni använder e bäst!! dyr men bra!! jag hade den först sen tog den slut så tänkte jag: jag köper en billigare. ja eller hur???? jävla skit kräm!! hahahaha.  bara rinner ju..

kl 10.00 var jag hos min teraput och var på bra humör har vatt det nu i 2 månader sedan jag träffade pucki. och när jag lämnad henne så hittade jag min läkare i hallen så jag var inne hos han osså. jag SKULLE HAFT en tid hos han den 1 september men det hade vatt något fel i the communication...jajaj nu tid i slutet på november. ha skrev ut ny medicin med glömde en..

tisdag: min kurs i geritrik börjar...var jag där? nej.. för jag började må dåligt den dagen..

kevin kom hem vid 16.

onsdag 9.00 kevin hämtas.. kevin sov på almaröd. jag är helt utslagen till kropp och själ.. totalt..helt överkörd..tänkte va fan nu då?? så klart...ett uppsving på 2 månader att må super kommer sällan ensam..ont som fan i halsen också gjorde det hela ju inte bättre..ja bara tänkte.. inte halsfluss igen...men jag fortsatte ändå...

jag tvättade 12-16. dammsög hela lägenheten och gjorde vid toalett. ringde kevins läkare och kontakperson och fick en tid till terapi för kevin som jag har väntat på 1 en månad då vi var hos läkaren den 24 augusti och sa att : kevin måste ha terapi snarast möjligt!! men vad händer?? jo.. inget. du måste jaga för att få hjälp!!! jajaj nu har vi en tid det är huvudsaken.

pucki kom kl 15.

torsdag: kevins stödperson var hos han hela förmiddagen på skolan. men jag vet inte vad de gjorde eller hur länge han var där, för kevin kan inte förklara sånt, han kan inte klockan heller. han kan inte samordna saker. jag ska ringa lasse i morgon  (onsdag den 30 sep). kevin sov hemma.

jag var på vårdcentralen och de tog en en odling på mig och skulle skicka det till laboriatoriet, och jag fick en ny sorts penicillin utskriven. han sa att vi kommer skicka hem ett papper till dig med svar eller ringa om det inte är halsfluss för du ska inte äta penicillin i onödan.jag väntar fortfarande men det är ju bara tisdag.. så..det är 3 dagar kvar att vänta..

fredag.: kevin hämtades 7.30 och var hemma vid 14.00

jag ringde socialsekreterana igen men de har inte ringt tillbaks.

jag betalade hyran.

jag mailade min terapeut om en ny tid och att doktorn skuller skriva ut den medicin han glömt.

lördag: kevin var med lasse mellan 11-14. och jag pluggade. det hände osså en massa skit som vanligt.. kommer inte ihåg allt..det är mest jag, för jag klarar inte trycket att ta hand om kevin för han suger musten ur en totalt..han äter upp en ..han är som en anakonda runt halsen...han följer efter mig, bakom mig 10 cm..hela tiden dygnet runt..och han kan inte göra nåt själv, inget..nada..undra varför jag får spel?????

söndag: ingen aning.. katastof där med väl... som vanligt..det är så mycket så jag vet inte var jag ska börja..upp eller ner.. ner eller upp...höger eller vänster...INGET funkar med kevin... INGET..han förstår inget..han kan inte sätta ihop saker isammanhang...han är MYCKET MYCKET handikappad. socialt handkappad, totalt. han är på en lågstadienivås tankesätt..om ens det. en från lågstadiet kan sätta ihop saker och ting, räkna ut saker och ting bättre än han om du/ni förstår vad jag menar...han är så komplicerad så det finns inte..ALLT funkar INTE...om du/ni förstår..men det tror jag inte...ni träffar han ju bara några timmar åt gången...men då märker man direkt att där är nåt fel..han har inte " växt" metantalt på flera år....han kommer ALDRIG klara sig själv, han kommer få bo på ett gruppboende eller ha en personlig assistent varje dag som hjälper honom. OCH vem kommer få ta det tyngsta lasset?? JO JAG!! personlig assistans är VÄLDIGT svårt att få. men JAG KAN INTE ta hand om han, jag har ett eget liv att sköta.

han behöver schema, påminnelser och tillsägelser  om allt varje dag, flera ggr om dagen om samma sak OCH fast han har det så funkar det inte ändå. för hur ska han kunna komma ihåg att titta på schemat? hur ska han kunna komma ihåg påminnelserna när han klickar av dem så fort de ringer, och han sedan glömmer det i nästa sekund? skulle han bo hemma hade man fått gjort ett schema och skrivit regler i flera dagar om ALLT för att de skulle bli färdigt och kanske fungera lite.. men man kan inte jobba från 7.30 - 22 00 varje dag OCH sköta sig själv. det går inte. han är ett jobb, en heltids jobb. som du måste följa varje minut, timme , varje dag, han är vaken. DÄRFÖR kan han inte bo hemma. han kommer på fredagar kl. 14 och åker måndag 8.30 på lördag kväll har du typ 50 % kraft kvar, söndag har du 5 % kraft kvar...

söndag: vi packade kevins väska, och jag pluggade.

Av paula - 30 september 2009 03:12

måndag: kevin hämtades 9.45 han var inte med de andra eleverna i skolan utan fick följa med en av personalen runt på ärenden. var hemma vid 14.30

anmälde mig och pucki till en föräldrautbildning för barn med asperger och autism och andra autismspektrum.

degfragmenterade  diskarna, pucki gav mig en 75 gb ! :-) så nu har jag en på 20 till  xp och den andra på 75 till annat. och sist körde jag en virusscan på båda diskarna.

tisdag: idag fyllde min systerdotter annie 12 år. jag tvättade mellan 8-12. var på skolan och snackade med syokonsulenten om vidare kurser jag ska läsa. kevin var hemma från skolan. snakcade med min socailsekreterare om pengar hur det blir när han är hemma. idag var det akutmöte på skolan om kevin vad som ska hända. men socialsekreteraren kom inte!!! så jag har ringt han två ggr och sagt jag vill inte ha han mer och ringt hans chef 2 ggr och sagt det men INGEN har hört av sig......så det blev inget där om vad som ska hända med kevin...

jag dammsög och svabbade hela lägenhetn + gjorde vid på toan.

onsdag: kevin hämtades 8.40 av en personal på skolan för han får inte åka med de andra barnen för de vågar inte ha han med, både för lärarna och barnen.

ringde till soc för de vill ha min närvaro på skolan, vilken närvaro??

fixade e-faktura på e-on.

ringde socialsekreterarna som inte har hört av sig.

pucki kom vid 15 tiden.

kevin kom vid 16.

torsdag: min lillebrors tjej katja fyller 27 år.

jag fick pengar från soc och betalde räkningar. sedan åkte vi till mobilia och köpte en presentkort till annie. och så hämtade vi ut medicin. 30 tabletter concerta kostar 618 kr....och diabetes medicnen men de ksotade under 100 kronor för 100 dagar. men det är inget mot puckis medicin som kostade ca  8,400 för en månad...och då tar han bara medicin varannan dag.....så alltså 16 ampuller för 8400...så det var för 3 månader över 25 .000... tur det finns frikort :-) kevin var hemma från skolan

fredag: kevin var hemma från skolan.  vi handlade i 3-4 timmar i 5 olika affärer..jobbigt som fan... kommer nog inte göra det igen...stackars mina pågar som fick springa omkring. men kevin kompis skulle komma kl 18. så vi släppte av han vid aourahallen så gick han hem så körde vi vidare.

lördag: annie hade kalas. jag hade sovit dåligt och var på dåligt humör på morgonen så de åkte dit själv. jag tror det hade vatt bråk på kvällen innan... e inte säker.. men skulle inte förvåna mig. pucki e för go coh snäll. åker till MINA syskon och deras barn fast jag inte var med! de e en stjärna det! kevin gillar han mycket. där svek jag pucki...:-( sedan svek jag han igen på kvällen..:-( vi skulle till erik och spela kort och jag och kevin kom i bråk på kvällen så han fick själv åka dit. och inte nog med det när han kommer hem e jag skitsur och sover på soffan...:-(  stackars karl.. hur fan pallar han emd mig? och kevin??..ja han vill ju vara med oss så..

sedan när kevin kom hem från kalaset så träffade han arvid och en annan tjej från kaspers kollo. två av ledarna från kollot han var på i somras. sedan betalade jag räkningar på kvällen. jag vet min blogg e rörig ! men va fan ! DE E MITT LIV OSSÅ!!! :-)

söndag: fixade kevins gaderob i hallen och rensade ut massa leksaker jag stoppat undan. gav de till myrorna förutom böcker de ville de inte ha, inte ens barn böcker...?.. jaja elliott fick dem istället. lasse kevins stödperson kom vid 11 och hämtade han sedan var de tillbaks vid 14. vi packade kevins väska till måndag. jag åt min sista pencillinkur den dagen.


Av paula - 30 september 2009 01:57

måndag : jag var hemma från skolan för jag hade ont i halsen och för att jag mådde dåligt för allt som hänt med kevin. kevin åkte till skolan som vanligt. halv 10 ringer de och säger  att kevin sitter kvar i bilen och är mycket hotfull, polis tillkallas och de gör en anmälan om hot igen...för fjärde ggn detta året... tror jag.. har tappat räkningen på det och alla ggn han hotar att döda personalen och barnen, att slå ihjäl dom, skära halsen av dem med metall, knäcka näsan på dem etc etc. och han går INTE att prata med överhuvudtaget. både skola jag, alla inblandade och polis är oroade över hans NOLL emapati. stenansikte. psykopat ansikte. you dont wanna know. men du blir rädd..(men inte jag för han rör inte mig) jag lovar. och du tänker : hur sjuk är han egentligen? och nu menar psykiskt sjuk.

det var möte på almaröd kl 13.00 med alla inblandade men när vi kom dit så  hade almaröd ringt till bupakut och kevin skulle vara där kl 14... smart gjort? nej. alla vet vi att de gör inget när han kommer dit. pratar 5 min med mig och sedan med han sedan åker vi hem. men vi alla snacka i en storm och den enda som kunde följa med var jag . så en personal körde oss dit vi var där vid 14.40 vi kom in vid 15.40 de snackade emd kevin 5 min ensam och sedan 5 min ensam med mig. sedan sa de vi ska ringa din kontaktperson på bup kom tillbaks 16.20 och det gjorde vi. men de hade inte fått tag i hans kontaktperson. så  de på bup bara sa du måste sköta dig etc etc. jag försökte kontakta erik så han kunde hämta oss men mobilen dog.. så klart. så det vara bara att traska hem. det är inte så långt men jag var ju ganska arg och upprörd men kevin förstår inte att ha gjort nåt fel.han ser inte vad han gör eller hur han beter sig. inte alls. han har ingen empati över huvudtaget, helt borta. det är det som är så farligt och fuckar upp hans liv totalt. han hänger på en skör tråd nu..e spindeltråd.. vi gick till aurahallen där jag lämnat min cykel när vi alla parter samåkte till alamröd för möte. cyklade hem med kevin stora bag med alla kläder för att inte var "för arg"... för de hade han kanske blivit ännu argare och jag är aldelles för snäll. så jag cyklade hem så fick han gå hem själv.detta med kevin går inte att förklara med ord. det måste ses och höras under en hel dag eller några dagar för att förstå det hela. för där är INGEN som förstår hur han fungerar, inte skolan, inte bup, inte läkare... nobody....och inget vet ´vad som e fel...det har ALDRIG träffat någon som han  innan...jihhhaaaaaa. va roligt va??? och va fan ska jag göra??? som har minst utbildning och erfarenhet??. och varför har just jag blivit "the choosen one" med kevin?? det har jag undrat i MÅNGA MÅNGA ÅR....vi var hemma halv 6. hur det gick sedan har jag igen aning om..men som vanligt var det väl diskutioner i timmar och tillrättaviselse och tjafs och bråk..och ångest och ont i själen som in i helvete och arg så du vill slå ihjäl någon... vill du byta?? :-) du får lov :-) 1 eller 2 dagar? hur mycket klarar du? med dygnets alla vakna timmar ta hand om en 13 åring? med allt? och DU ABSOLUT INTE HA TID FÖR DIG SJÄLV endast HAN, varje, sekund, minut, timme .....du får inte ens skita i fred. i dare u ....he he. 2 dygn ger jag dig innan du kollapsar av fysisk och psykisk utmattning. vill du byta barn? eller bara prova och se " att du bara överdriver paula" ? just give me i call :-)

tisdag: jag var hemma från skolan...och kevin var hemma från skolan...ni förstår.. kanske.. lite..varför...

rinde till jonathan och grattade han och frågade om han skulle ha kalas med et skulle ha inte. lite konstigt tycker jag..men men...det var faktiskt kevins dopdag osså...jag pluggade på kvällen...

onsdag: jag pluggade hemma, kevin var hemma från skolan. lämnade ansökan till soc. var på biblan och lämnade tillbaks en bok.plockade undan skiten i lägenheten. rengjorde toalett. och pluggade på kvällen.

torsdag: har missat 7 dagar i skolan, alla dagar sedan kursen började. läraren sa du kommer inte klara det så du får ig. okej.what to do?  kursen vara bara 10 dagar, skoldagar. det enda som e bull är att det är en gemensam. så jag kan läsa den nästa år.den första jag läste lindrande vård är en valbar som jag fick betyg g i.

kevin åkte till skolan på morgonen men kom hem igen kl 12 pga av hot.

fredag: gick till doktorn, halsfluss. jag hade haft ont i halsen SOM FAN hela veckan kunde varken äta eller dricka på från tisdagen. jag var också arg denna veckan pga av att jag inte kunde äta SOM JAG ÄLSKAR. så det var storbråk här hemma nån av dagarna där jag mitt inatten stack ut och gick och det var ett jävla hallå. ja det är en jävla röra här hemma.

lördag: kevin sov hos diego. skönt.

söndag: packade kevins väska till skolan.  kevin var med lasse mellan 15-18.

Av paula - 28 september 2009 17:44

måndag: kevin hämtades 8.20 jag gick till skolan och slutade 15.30 på kvällen skrev jag blogg:-)

tisdag: kevis stödperson lasse kommer tillbaks från semestern. jag var hemma från skolan mådde så dåligt av allt med kevin. men skrev ändå teneta och maila de till läraren.det var sista dagen på kurse lindrande vård. jag åkte till trelleborg och sov hos pucki. kevin sov på skolan

onsdag: kursen näringslära börjar. det är hemstudier idag för att läraren kommer inte föränn på fredag.

torsdag: kevin var hemma. pucki var här . studerade.

fredag: jag var hemma pga av jag mådde dåligt av allt med kevin. kevin kom hem 14.00 jag tvättade mellan 16-20.  vi packade kevins väska inför måndag. vi såg "V"

lördag: vi passade valle han kom vid 14 tiden. jag fixade avloppet. sedan gjorde jag min läxa.

söndag: valle hämtades 14.00 max kom hit med en träningsbänk till kevin.sedan dammsög jag hela lägenheten. sedan gjorde läxan och skrev ett brev till soc. innan jag la mig ordnade jag "alla papper" som man har i skåp och kartonger från alla myndigheter.

Av paula - 28 september 2009 17:16

måndag: fixade en parkeing så att pucki kan parkera nära huset. vi var hos peik 8.30 sedan gick vi till banken. sedan åkte vi hem. jag ringde en massa samtal. vi packade kevins väska. sedan var jag på studiebesök på fonus. sedan åkte jag hem och kevin hämtades 16.00 sedan kom pucki vid 21.

tisdag: min lillebror max blev 28.  var i skolan till 11.30 kevin kom sedan hem pga av bråk i skolan. vi lånade soel på biblan med glömde ta med oss spelen, tog bara fodralen. sedan studerade jag på kvällen.

onsdag: pucki åkte hem. jag var i skolan till 11.30 gjorde humörschema, jag gör ett schema med 31dagar på längden sedan 7 rader lodrätt. den i mitteln är normal mående sedan är det 3 stycken upp , mani och 3 st ner, deppresiv, sedan kryssar jag i var dag var jag ligger och sedan kan man se om där e ett mönster. sedan fick chillan mat hö och vatten. seda åkte vi till myrorna med grjer och sedan till bibblan och hämtade spelen. sedan pluggade jag hela kvällen. kevin var hemma tisdag och onsdag osså pga av sitt beteende.

torsdag: jag var i skolan till 11.30 kevin är hemma.  pucki kom på kvällen. jag pluggade resten av kvällen.

fredag: jag var i skolan till 11.30.evin kom hem vid 14.00 han har sovit hemma hela veckan.

lördag: jag och pucki har varit tillsammans en månad. jag skrev tenta hela dagen.

söndag: jag tvättade mellan 16-20. vi packade kevin väska. sedan skrev jag tenta.


Av paula - 13 september 2009 17:07

fredag: jag betalde räkningar. sedan dammsög och svabba jag hela lägenheten och rengjorde badrummet.

yasmine sov över. sedan såg jag v hehe :-)

lördag: jag, kevin och yasmine var på malmöfestivalen vi var på terrariet i folkets park och de tog varsitt foto med en stor orm på axlarna. ormen var albino så den var lysande gul med vita fläckar.  ett a.4 kort 80 spänn. det var inte ens ett kort uten en utskrift på vanligt papper som är laminerat. sedan gjorde jag en musik tävling och vann ett par hörlurar, sådana stora som täcker hela öronen typ som en diskojockey använder, så jag var glad :-) och de osså! sedan åt vi massa gott. handlade hem godis till pucki som jag trodde han gillade men tyvärr gjorde han inte :-(...hahaha men som tur hade vi annat gott osså med oss.. men jag åt nog det mesta:-/  hahahah

söndag. kevin var med sin pappa hos farmor på kalas hon fyllde 52. jag och pucki var och handlade lite. sedan åkte vi till trelleborg och åt middag hos hans mamma.

måndag: jag började skolan. första kursen, lindrande vård, palliativ vård, vård i livets slutskede.fy fan om du någonsin ska läsa till usk välj INTE den. det handlar bara om död och vad pat ska få får hjäp de sita dagarna. man fick se filmer där man fick fick följa cancepatienter liggandes på hospic ede sista dagran tyna bort, och när personen var död. och se alla anhöriga gå igenom allt osv. jag valde inte den själv utan var tvungen för att bli klar så snabbt så möjligt. det var en kurs som bara var smärta, död, sorg och gråt. alla i klassen gråt varje lektion och jag gråt när jag skrev mina uppsatser. det var bara sorg. tur varande den bara i 12 dagar. men hur man självmant kan välja den fattar  inte jag.

sedan cyklade jag till ekohallen och träffade pucki så handlade vi varsitt par gympadojjor.

tisdag: jag och kevin var på mobilia jag köpte en mp3 med radio.och vi var på bibblan, jag lånade en bok och han låna 3 x-box spel. och gissa vad? jo jag hade glömt att låna skivorna till spelen!!! kom hem med tomma fodral... hahahahaha men jag och pucki åkte dit nästa dag och lånade dem till han hahahaha.  jag beställde också tid till mina knutor på halsen.... den 20 oktober ska de av...aj aj aj...och de tar en i taget.. så jag får komma tillbaks många ggr...de bedövar en i taget och sedan skär eller klipper de av den...:-/

onsdag: efter skolan vi åkte och hämtade kevins spel och gick o handlade en present till alicia på netto på söderkulla. e sak med hello kitty.

torsdag: de var hemma studier för min del. jag tvättade 8-12. jag skickade alicias present. sedan pluggade jag på kvällen.

fredag: det var lektioner bara på förmiddagen. kl 12. 00 gick jag till en ssk på vuxen psyk, som väger mig, tar blodtryck och puls för att allt står rätt till om jag ska börja med en ny medicin.

på kvällen åkte vi alla tre till trelleborg för puckis mamma och bror hade fest, de fyllde år. så de var halabalå hela hela natten!!  :-) och rund under fötterna hahahaha. kevin var med hela kvällen/natten och han hade osså jätte roligt. sedan blev det efterfest hos hans bror. så vid 23.30 gick vi från festlokalen och hem till hans bror, som tur bor huset i mitt emot hahaha.

lördag: ja då var det bara slappedag, jag gick upp vid halv 4 och pucki typ en halv timme innan mig hahahaha. sedan åkte vi till malmö.

söndag: min lillasyster kerstin, hennes dotter alicia fyller 6 år idag!!!  :-) ´vi ringde mitt under kalaset men hon hade inte tid att prata hahahaha.. det förstår jag osså hahaha.  hon e en riktig troll unge med sitt hår :-)

min lillebror max hade också kalas men han riktiga dag är den 25, då blir han blir 28.

kevin städa hela sitt rum, tom tvättade av hela sin bokhylla med grejer !! :-) för jag ville han skulle göra det innan han började skolan. kevin har fått låna vikter av pucki för att börja kunna träna och jag och pucki skrev ihop en träningsschem till han med han har inte gjort det en enda gång hittintills :-/  max har tom kommit med en bänk. :-/

under tiden kevin var borta dammsög och svabbade jag hela lägenheten och gjorde vid badrummet.

Av paula - 1 september 2009 15:21

fredag: kevin skulle vara med lasse men mådde inte bra så han ringde och sa att de inte skulle träffas. samma dag gick lasse på semester till den 1 september. jag dammsög och svabba hela lägenheten. kevin sov hos diego. jag och pucki såg "V". så klart!!! men hur mycket vi såg vet jag inte jag tror vi pratade non stop!! hahahahaha

lördag: kevin och diego var på lindängsbadet. vi åkte hem till pucki och sov där. det var första ggn, ville bara hem sedan nästa dag ville bara lämna dem för jag längtade hem och jag kände mig "strypt" för att vi umgicks hela tiden men sedan när vi pratat om det så gick det över när "stenen" släpptes. nu har jag inga problem att sova där nu vill jag ju komma hem till min pucki! till HANS hem! men hur mycket är han där? hahhahahaha

söndag: vi åkte hem til lmalmö vad vi gjorde sen har jag ingen aning om hahahaha.

måndag: jag skickade mail till alla vänner och familj jag har på min hotmail angående jag ville sälja min hårddisk men ingen var intresserad så min pucki köpte den. nu har han mer än 900 gb på sin dator ... vad man nu ska med det till.. ja älskar man att ladda ner filmer och har mer än 2000 hemma så....:-)  men det är ju alltid så..killar vill ha större...."grejer"  :-) :-) hahaha

jag var hos tandläkaren 13.20 och de tog foto och tog  bort litta tandsten och slipade dem med någon sorts tandkräm och det kostade 1000 spänn. 1000 spänn!!! skojar ni eller?? helt sjukt de gjorde ju ingetting!! ska dit igen har 2 grejer kvar att göra innan jag e helt klar. dra ut visdomstanden på vänstersida i överkäken. och sedan laga en tand med 2 små hål .

tisdag:  INGEN ANING!! HAHA

onsdag: kevin sov hos yasmine

torsdag: tvättade 8-12. skulle ringa soc kl 9 men hon ringde istället. hon berättade att hon skulle betala ut pengar och vi diskuterade kevins skola och min skola. och då sa hon: du får inga pengar man får inte ha socialbidrag om man studerar. du ska ta studielån. då sa jag: jamen det är gymnasiet, jag får inte ta mer studielån på gymnasiet och jag har ca  6 månader kvar! vill du jag ska avsluta när jag har kort tid kvar ? ja du ska avsluta och söka jobb. helt sjukt!! det sista hon sa var:  jag ska snacka med min chef. så jag mådde jättedåligt och var ledsen. verkar ju helt sjukt. vill de inte social bidrags tagare ska utbilda sig för att kunna lättare få jobb och så de slipper en? helt jävla sjuk. jag hade inte en matbit hemma. hon sa hon skulle höra av sig när hon snackat med sin chef. så jag sa: kommer jag få det i morrorn  då ? nä det kommer du inte. så jag sa: jag kommer ändå börja skolan och fortsätta oavsett vad som händer. så på kvällen kollade jag kontot bara för att "kolla" om det fanns nåt.fast jag visste att det inte fanns nåt. MEN hon hade satt in dem ändå!! men varför hade hon inte kontaktat mig? det hade tagit 1 minut och ringa och säga det. hade jag inte kollat så hade jag aldrig vetat och gått hela helgen utan att veta och kanske helgen.

pucki sov hemma. jag såg fringe, sista avsnittet :-(. men som tur är kommer det en ny säsong nästa år!! men nästa år??... suck... jajaj what to do? jag hinner ändå inte kolla på tv när jag pluggar.

Ovido - Quiz & Flashcards